Verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benthe

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 13:24

Hallo!
ik ben aan het nadenken over het kopen van een paardje, maar nu heb ik een vraag,
Is het gewoonlijk om een paard te verzekeren, wie heeft een verzekering lopen en wie niet?
Is dit noodzakelijk? En hoe kan ik dat dan het beste af spreken?
Alvast bedankt Lachen

Judje

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:46

Zelf heb ik beide paarden verzekerd bij EFO. Voor hun beide heb ik een uitgebreide schadeverzekering afgesloten (premie = % van de verzekerde waarde en verschilt van 5,25 tot 9,75%).
Deze uitgebreide verzekering heb ik gekozen omdat je deze moet kiezen wanneer je je paarden bij EFO ook verzekerd wil hebben tegen ziektekosten. Zelf heb ik ze beide uitgebreid ziektekosten verzekerd en dat kost me per paard 200 euro per jaar. Het enige dat niet wordt vergoed zijn ostheopaten, fysio's en dergelijke. Ook heb ik een eigen risico van 150 euro per jaar (per paard) en wordt 80% van de kosten vergoed.
Voor meer info over deze verzekeringen: zie http://www.EFO.nl

Of je een paard moet verzekeren of niet ligt onder andere aan hoeveel eigen vermogen je hebt. Hoe meer geld je 'over' hebt hoe minder nodig je verzekering is. Wanneer je weinig geld ter beschikking hebt voor onvoorziene zaken kan verzekeren wel heel belangrijk zijn. Je wilt natuurlijk niet je paard laten inslapen omdat je geen geld hebt voor zijn/haar behandeling...

PS: er zijn ook al meerdere verzekeringstopics, ook met deze vraag, dus via de zoekfunctie kan je ook al veel info vinden.

Lianne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:57

Mijn paard is ook verzekerd bij de EFO

-Voor brand/onweer
-Diefstal
-Ziektekosten

Tja beter het zekere voor het onzeker denk ik dan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 14:07