Ik heb sinds een kleine twee maanden een 5 jarige draver ruin waar ik helemaal gek mee ben. Nu sta ik bij de Veluwe en kan dus niet wachten om heerlijke lange ritten met hem te gaan maken. Nu is hij gewend aan auto's en lopen op de weg. Kan hem dus wel verkeersmak noemen.
Maar nu heb ik tijdens het wandelen buiten gemerkt dat hij bepaalde dingen nog wel eng vind zoals putjes, parkeerbanden, grote borden en gesis van een opstaande kraan enz. Hij springt dan aan de kant en wil niet langs. Met veel geruststellen krijg ik hem er wel langs en is het de volgende keer minder eng.
Erg braaf van hem en niks over te zeggen.
Nu mijn probleem: Om naar het bos te gaan moet ik lang een redelijk drukke spoorbaan. Daar rijden goederentreinen en intercity's met hoge snelheid voorbij. Nu ben ik geen held dus heb ik niet zo iets van ik spring erop en zie wel wat er gebeurd. Vind ik ook gewoon niet veilig.
Binnenkort ga ik met een groepje een rustige bosrit maken maar vind het wel heel spannend.
Ik weet ook dat mijn onzekerheid niet echt bijdraagt aan dit probleempje maar dat is er nu eenmaal en kan ik niet zomaar uitschakelen
Ik baal er wel heel erg van want mijn droom is toch met mijn eigen paardje door het bos te crossen.
Nu wil ik graag weten hoe jullie je paard "bomproef" hebben gekregen en hoe lang hebben jullie daar over gedaan?
(ik heb geen haast maar wil gewoon een indicatie weten)
Alle reacties zijn welkom!!!
maar misschien heb je er iets aan.