hoe kan dit?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

hoe kan dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 20:18

Na vandaag van wedstrijd terug gekomen te zijn heb ik eerst bokt maar eens door gespit omdat ik dacht dat ik gek/dement werd...

Heb vandaag een meid met een jonge fries zien rijden in de B en die is met haar bandages de ring in gegaan..

Hoe komt ze hier mee weg?! Of mag het nou ineens weer wel, beenbescherming in een proef?

Anieke89

Re: hoe kan dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:22

Je mag niet met beenbescherming je proef rijden. Misschien is ze vergeten ze af te halen en heeft de jury het niet voor het 3e onderdeel gezien. Ze kan ook dispensatie hiervoor hebben gekregen, maar die kans is gering. Ik denk dat ze ze vergeten af te halen is.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 10:02

het kan zijn dat ze vergeten is en jury het pas te laat zag ja..
Bij mij was ook een keer een meisje in de ring gegaan met peesbeschermers en winterjas over haar rij-jasje.. Jury zei niks.. pas toen haar proef klaar was moest ze naar de jury komen.

Venijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:14

kan gebeuren ik zag laast iemand met een zweep de Z1 voor de helft rijden...

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:16

Het kan gebeuren maar het mag niet!
Ze zal het wel gewoon vergeten zijn... maar meestal vind je het dan wel terug op de coupon of bij de jury komen indd...
Laatst is een meisje dat ik ken gediscwalificeerd omdat ze met zweep in de M2 reed...w as ze vergeten we te gooien...
ik heb dan zoiets.. geef dan iig even een waarschuwing i.p.v. meteen dicwalificatie!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:19

Mag niet nee. Ik ken een Z-jurylid dat daar ooit de grootste bonje over heeft gehad, mevrouw de amazone had bedacht dat het wel moest kunnen en weigerde de ring te verlaten. Slapen

Wat ik me dan wel afvraag.. Als het jurylid de bandages al niet ziet, hoe zit het dan met de proef zelf?? Clown Haha!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:02

Lein87 schreef:
Laatst is een meisje dat ik ken gediscwalificeerd omdat ze met zweep in de M2 reed...w as ze vergeten we te gooien...

Die regel is al een hele tijd geleden veranderd. Met zweep binnenrijden is tegenwoordig een fout in het programma en wordt afgestraft met -2 en niet meer met uitsluiting.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:35

Dat mag idd niet. Soms mag je alleen peesbeschermers om als de bodem heel slecht is, maar dan wordt er een uitzondering gemaakt.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 16:37

de jury moet het wel hebben gezien. Witte bandages op een fries.. Dat valt echt wel op!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:10

Ach, misschien had de jury een feestje gehad zaterdagavond en zag ze het niet voor het 3e onderdeel. Geluk voor de ruiter dus... ik zou me verder niet druk maken, zo erg is het toch ook niet?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 17:25

maak me er ook niet echt druk om maar vind het gewoon vreemd Verward

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:35

Dat heb ik een tijdje geleden ook megemaakt.
Een vriendin van mij reed een M-proef, mar ze was vergeten dr peesbeschermers af te doen.
Heeft ook niks van de jury gehoord.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:03

kan ook zijn dat het meisje HC is gestart, dan mag je bv ook in het Z met zweep rijden en dat soort dingen... en anders gewoon vergeten denk ik

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:53

ikje schreef:
Een vriendin van mij reed een M-proef, mar ze was vergeten dr peesbeschermers af te doen.

ook niet op haar coupon?

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:19

Julia_Romeo schreef:
ikje schreef:

ook niet op haar coupon?

Nee, helemaal niks.
Witte beschermers op een bruin paard, t viel zeker wel op. Koe

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:42

Waarschijnlijk is ze het gewoon vergeten , en heeft de jury het niet gezien. Maar het mag niet volgens mij!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:57

Het mag idd niet maarja als de jury niet oplet, heb je gewoon geluk(alleen dan ga ik me wel afvragen wat die dan wel van die proef heeft gezien)

Ik heb 1 keer met achterbeschermers gestart, maar dit vooraf wel gevraagd aan de juryleden of we dat mochten(dit omdat het paard net een ijzer eraf had liggen en er geen hoefsmid op tijd was,en ze verder niet anders liep, maar er nog wel hoefnagels in de hoef zaten) beide juryleden vonden dit geen probleem Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:40

Ik vergat laatst in een fnrs proef de peesbeschermers er af te halen. Zag die 7 min. zonder helemaal niet zitten, paard heeft onlangs half jaar moeten herstellen van een peesblessure. Gelukkig had de jury begrip, hij zei:"Als ik zie dat paarden peesbeschermers om hebben, ga ik er van uit dat ze het nodig hebben, ze hebben het immers zwaar genoeg."
Het is tegen de regels, maar ik was er wel blij mee...
Had de proef overigens niet gehaald, 1 punt te weinig.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:52

waarom zou je witte bandages bij een Fries omdoen? Lijkt me helemaal niet zo mooi, juist mooi die dikke harige benen.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:40

@ miss mustang: Bij de fnrs gaan ze over het algemeen coulanter met die dingen om Lachen
@ piezze: Daar gaat het toch niet om hier. Misschien doet ze ze wel om voor de bescherming of vind zij/hij het wel heel mooi staan.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:16

als ik dit allemaal lees is mijn vertrouwen in de jury wel gekeldert ........DAT ZIE JE TOCH WITTE MET ZWART als ze dat niet zien waar let de jury dan wel op Slapen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 14:25

cadootje schreef:
als ik dit allemaal lees is mijn vertrouwen in de jury wel gekeldert ........DAT ZIE JE TOCH WITTE MET ZWART als ze dat niet zien waar let de jury dan wel op Slapen

je haalt me de woorden uit de mond Nagelbijten / Gniffelen