Trailer jaarlijks laten keuren? En belasting?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ferry80

Trailer jaarlijks laten keuren? En belasting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 16:20

Hallo

Wat zijn alle kosten voor een trailer?
Verzekering zit bij de autoverzekering in begreep ik.
Betaal je verder nog wat?? Belasting?

En moet je net zoals je auto je trailer jaarlijks laten keuren?

Kan iemand me uitleggen hoe het allemaal werkt?

En als je een trailer koopt, zijn eigendomspapieren genoeg?
Of horen ze je nog meer mee te geven?

Bedankt!

ikke

Re: Trailer jaarlijks laten keuren? En belasting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:03

Voordat er weer allerlei onzin wordt geroepen:
Verzekering: Niet verplicht, kan wel (voor het casco) net als de auto.
Keuring: Niet verplicht, kan wel. Sommige mensen hechten veel waarde aan een jaarlijkse keuring en onderhoudsbeurt.
Belasting: Nee. Je betaalt wegenbelasting voor trailers die meer dan 3500kg MTM mogen wegen (dan is ook de APK verplicht Haha! ) en voor trailers die achter een vrachtwagen hangen.
Papieren: Net als de auto, heeft een trailer een eigen kenteken en kentekenpapieren met drie delen. Deze papieren zijn iets anders van kleur. Deze papieren horen dus bij de trailer en moet je meekrijgen. Jij geeft de verkoper het vrijwaringsbewijs, net als bij een auto. Dit regel je allemaal op het postkantoor.

Ferry80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 20:25

Super bedankt! Das heel duidelijk!!!

Groetjes!!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:28

Dat is inderdaad super duidelijk!
En als ik je een tip mag geven, laat hem ook echt ieder jaar keuren. Want onze bockmann trailer is compleet verrot en dat terwijl hij nog maar 5 jaar oud is en regelmatig binnen staat!! En met compleet bedoel ik dat ook echt.... zijwanden, klep bodem Boos!

Dus als je hem niet zou laten keuren zou je er ook niet zo snel achter komen, en gevaarlijke ongelukken riskeren..
Suc6 ermee!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:44

rianne67 schreef:
Dus als je hem niet zou laten keuren zou je er ook niet zo snel achter komen, en gevaarlijke ongelukken riskeren..
Suc6 ermee!

Dat is dus een punt. Hierbij ga je er voetstoots vanuit dat TS geen technisch inzicht heeft. Is dat ook zo?

Mijn trailer is van '84, is nooit gekeurd of onderhouden door een bedrijf, maar ik durf z'n technische staat te meten aan willekeurig welke trailer, de mijne is beter. Waarom? Ik heb 'm zelf volledig gerestaureerd, ik ken elke schroef die erin zit.

Ik vind het dus flauwekul, wat niet hetzelfde is als het is flauwekul!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:04

Je kunt je trailer inderdaad in de verzekering doen.
Hiervoor heb je verschillende mogelijkheden. All risk en nog 1tje (kan ik zo snel niet opkomen)
Je betaalt per jaar naar de leeftijd van de trailer een percentage vn de nieuwwaarde.

Heb zelf mijn trailer laten verzekeren, WA + natuurgeweld, brand, toedoen van anderen. Betaal hiervoor ca €150,- per jaar.

Een keuring is niet verplicht. Maar mocht je zelf totaal geen verstand van de technische staat en onderhoud van de trailer hebben dan vind ik het persoonlijk wel verstandig om deze eens in de XXX tijd te laten nakijken (grote beurt).
De kosten zijn afhankelijk van wat er moet gebeuren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:29

annastasia schreef:
Je kunt je trailer inderdaad in de verzekering doen.
Hiervoor heb je verschillende mogelijkheden. All risk en nog 1tje (kan ik zo snel niet opkomen)
Je betaalt per jaar naar de leeftijd van de trailer een percentage vn de nieuwwaarde.

Heb zelf mijn trailer laten verzekeren, WA + natuurgeweld, brand, toedoen van anderen. Betaal hiervoor ca €150,- per jaar.

Jij hebt je een WA-verzekering voor je trailer laten verkopen? Weet je dat wel heel zeker? Sukkel! Ik betwijfel sterk dat je een losse WA op je trailer hebt
Grofweg zijn er twee opties: volledig casco (all-risk) of beperkt casco, waarbij dan vaak onheil van buitenaf verzekerd is zoals storm, brand en andere onverhaalbare schade.

Het WA-deel zit bij je autoverzekering. Schade doordat je de trailer duwt of trekt zonder auto, valt onder je eigen AVP, tenzij je een bedrijf bent (dan is het AVB).

Ferry80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:33

Ik heb een trailer gekocht!
Nu alleen nog 1 vraag, wat kost het eigenlijk om het over te laten schrijven op mijn naam?

Groetjes

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:34

Ca 12,-

maar heb je ook een vrijwaringsbewijs dan, want deze moet weer terug naar de verkoper

Ferry80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 12:36

Die krijg ik toch pas als het op mijn naam laat zetten? Of niet? Zodra ik naar het postkantoor ben geweest, breng ik dat bij die mensen langs.

Groetjes

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:54

Bij mij zat er al een vrijwaringsbewijs bij. Ws omdat ik de trailer bij een bedrijf heb gekocht (maar daar weet ik het fijne niet van).
Maar zij kunnen je er vast wel wat meer van vertellen (en anders even naar het RDW bellen.