[EG] Irish Sport Horse, Vos, omg. Tilburg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal22

[EG] Irish Sport Horse, Vos, omg. Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 16:15

Beste mensen!!

Ik heb inmiddels ruim 2 maanden geleden een paard gekocht bij Jansen- van den Hout in Haghorst.

Er was weinig achtergrondinformatie over hem bekend, maar desondanks heb ik hem gelukkig toch gekocht. Het gaat erg goed met hem!!

Als ik de papieren doorneem heb ik de volgende informatie:

Het is een ruin, vos, geb. 28/04/98 ongveer 1.68 hoog. Hij heeft een klein beetje een 'ramskopje'. Hij heeft een donkere staart en een klein wit kolletje voor op zijn hoofd.

Het is een Irish sport Horse, uit Ierland, en hij is in 2001 naar Nederland gekomen. aan de papieren te zien heeft hij t/m ongeveer september 2007 dezelfde eigenaar/eigenaresse gehad. Hij heeft tenminste wel al die tijd in Tilburg gestaan en is netjes geënt door de dienenartsenpratijk te Moergestel.

Ik zou graag willen weten waarom hij destijds is verkocht en wat er zoal mee gedaan is? Vooral in hoeverre hij dressuur/springen recreatief e.d. is gereden en in welke klassen??

Wat ik merk is dat hij erg verkeersmak is, kan goed dressuur en houdt van een sprongetje. Maar deze meneer heeft wel een eigen karakter en een klein beetje verlatingsangst van zijn nieuwe weidemaatje...

Wie kan mij misschien iets meer vertellen over deze kanjer, mail me aub chantal1984@msn.com!! Als je meer info wilt kun je natuurlijk ook altijd mailen, ik heb foto's maar die kan ik niet plaatsen.

Met vriendelijke groet, Chantal uit Oss
Laatst bijgewerkt door Tessa op 05-11-07 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd in de titel

Yorghos

Re: [EG] Irish Sport Horse, Vos, omg. Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:34

Heb je het al via de veearts geprobeert? Misschien zijn daar de eigenaren bekend en kunnen ze je meer vertellen.
En Dirk, heeft die geen verdere info?

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 00:12

Bedankt voor je reactie... Via dirk kwam ik toen al niet veel te weten. Hij was de avond voor ik hem kocht binnen gebracht en er was nauwelijks iets over hem bekend helaas... Ik zou het inderdaad eens via de veearts kunnen proberen ja! Jammer dat niemand m echt kent... Het zou ook een hele goede SGW-er kunnen zijn! Ik heb er in ieder geval veel plezier mee!

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 22:21

Ben via KNHS achter gekomen dat mijn lieverd eigenlijk Rambo heet haha! Ik vind het echt grappig. Hij is in 2004 voor het laatst uitgebracht... De dierenartsenpraktijk te Moergestel gaf geen info... Toch jammer dat niemand iets weet. Ik was toch wel nieuwsgierig!