Vandaag scheren, twijfel tussen model. (tips??)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Vandaag scheren, twijfel tussen model. (tips??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 13:30

Vandaag gaat mijn haflinger er toch aan geloven.
Ik heb geprobeerd om het scheren uit te stellen maar aangezien hij nu ook al met een natte borst en nek op stal staat kan ik er niet meer omheen.

Wegens persoonlijke omstandigheden heb ik hem de afgelopen 4 weken wel gereden maar niet super intensief dus had hij alleen een (hele) natte hals en was hij wat nat onder zijn zadel.
Dus wou ik een "uitrijdeken model" scheren omdat hij daar toch niet zo nat was.

Maar nu ben ik hem sinds gisteren weer goed aan het oppakken (intensiever trainen)en hij was echt helemaal doorweekt.
Ik had 2 doorweekte zweetdekens op het eind.
dus nu twijfel ik weer of ik hem niet gewoon helemaal moet scheren (en dan benen en hoofd gewoon behaard houden)

Wat lijkt jullie het beste??

alvast bedankt!!

Calice

Re: Vandaag scheren, twijfel tussen model. (tips??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 13:41

owja de tips hebben trouwens enige spoed Nagelbijten / Gniffelen aangezien ik over een uurtje al naar stal ga. (was dit vergeten te vermelden)

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:43

Ik zou hem dan ook gewoon helemaal scheren als hij zoveel zweet. of gewoon nog een klein stukje onder het zadel ook houden,zo'n gelpad vorm.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:43

ik zopu gaan voor het helemaal, als je tenminste van plan bent om de komende tijd ook zo intensief te gaan trainen. Zolang hij een deken opkrijgt kan het geen kwaad en dat is beter dan een kleddernat paard steeds weer.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:46

Ik ga met de andere reacties mee. Ik zou 'm helemaal scheren; tenzij hij dag en nacht buiten staat en/of je de komende tijd niet heel erg fanatiek gaat rijden. Als je een goede, waterdichte deken hebt kun je hem het beste helemaal scheren. Bij mijn paard - die vrijdag geschoren is - hebben we het haar op z'n hoofd en benen laten zitten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 13:50

hij staat gewoon op stal Ja is een oude koeien stal dus is niet extreem koud. hij komt zowizo onder 200 gram te staan en als het kouder word waarsch rond de 300 gram.

hij Word door mij 4x per week gereden en mijn bijrijdster rijd hem ook nog 2x per week dus hij moet wel (bijna) elke dag zeker een uur intensief lopen.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:53

calice schreef:
hij staat gewoon op stal Ja is een oude koeien stal dus is niet extreem koud. hij komt zowizo onder 200 gram te staan en als het kouder word waarsch rond de 300 gram.

hij Word door mij 4x per week gereden en mijn bijrijdster rijd hem ook nog 2x per week dus hij moet wel (bijna) elke dag zeker een uur intensief lopen.

Dan zou ik 'm helemaal kaal doen Knipoog Succes met scheren !

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:54

Die van mij word ook helemaal geschoren (op een zadel dekje na) en ben er zeer tevreden mee Lachen
Volgende keer zit ik er ook aan te denken om zo'n uitrijdeken model te scheren maar alleen omdat ik dat wel mooi vind, niet uit praktische redenen (dan zou ik eerder kaal gaan en een uitrijdeken eroverheen gooien)

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:59

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb fjordy met uitrijdeken model laten scheren..bevalt me erg goed, tot nu toe geen uitrijdeken enzo nodig gehad, wat je dus met helemaal scheren wel vaker zal moeten doen..en aangezien ik en jij geloof ik ook alleen een buitenbak heb, vond ik dit zelf een beter idee..zonder haar worden ze met flinke kou ook wel een beetje frisser..fjordy is al fris genoeg,zeg maar.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:01

lekker helemaal scheren en haar op hoofd en benen laten zitten. Bij rijden in buitenbak wel ff dekentje op doen met in en uit stappen.

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:02

waarom laten ze eigelijk soms zo'n 'dekje' onder het zadel staan ?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:46

omdat dat fijner is voor het paard, dan ligt het zadel niet op de stekeltjes te drukken/schuren

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:12

ooh oke !

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:14

Ik zou hem net als iedereen hierboven zegt, helemaal scheren!

Ik laat geen stukje over bij het zadel hoor, alles gaat eraf Knipoog Heb hem vandaag trouwens ook geschoren.

murphysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:48

Hier heb ik de benen niet geschoren. Staat 24/7 buiten dus geen last van koude beentjes. Ideaal.
Dus afhankelijk wat de omstandigheden verder zijn..