is dit normaal na een lange dag regen,volgens een meisje bij ons op stal is dit normaal,als het de hele dag regent,dan houdt geneen deken het..ben benieuwd gr emaartje
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
is dit normaal na een lange dag regen,volgens een meisje bij ons op stal is dit normaal,als het de hele dag regent,dan houdt geneen deken het..ben benieuwd gr emaartje
naiade schreef:ook ik heb er last van ...
met verschillende dekens / merken
bij de ruitersport zaak werd mij verteld dat ik de touwtjes achter strakker moet doen, ivm wind en regen die er onder gaat ivm kont in de wind ... ga het proberen

erleyne schreef:Inderdaad grote kans dat je deken klam wordt van binnenuit. Het weer is weer een suk zachter geworden, waardoor het met name overdag best warm is. Doordat de deken nat is, ademt die ook minder.
sjakie schreef:Het kan idd een paar oorzaken hebben
- waterafstotend ipv waterdicht waardoor wat regen wordt tegengehouden, maar een fikse bui niet meer
- wel waterdicht, maar tegelijkertijd een regenjas effect en dus idd vocht aan de onderzijde van de deken. Dan is deze of te warm of ademd niet goed.
- gewassen en de waterdichte laag is beschadigd.
Emaartje schreef:naiade schreef:ook ik heb er last van ...
met verschillende dekens / merken
bij de ruitersport zaak werd mij verteld dat ik de touwtjes achter strakker moet doen, ivm wind en regen die er onder gaat ivm kont in de wind ... ga het proberen
welke merk deken heb jij dan? ik de br