Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aerdenhout1 schreef:Een contract op stellen voor een verzorger? En wat gaat ze doen als het erf een keer niet is geveegd? Sorrie maar ik vind dit een beetje vreemd, of ligt dat nu aan mij?
Kijk het is logisch dat iemand netjes met je spullen en zeker met je paard omgaat, maar als je al een contract moet gaan opstellen voor een verzorger? Kijk het een week aan en als het je niet bevalt, dan zoek je een ander. Ik zou nooit een contract tekenen om iemands stal te mogen uitmesten of het erf aan te vegen.
Goede afspraken maken is een heel ander verhaal!!

FloortjeM schreef:hoppa, wat zijn we allemaal paranoide: maar dan lijkt het of ze niet te vertrouwen is. En als er dan wat mis gaat, roepen jullie allemaal: jeetje, had je niet eens een contráct, nou zeg, dát is stom.
Een contract is dus verstandig, maar volgens mij zet je er zinloze dingen in. Je kan beter opnemen dat de verzorger naar beste eer en geweten voor het paard moet zorgen, dan mondeling afspreken wat jij daaronder verstaat (zoals het voeren of vegen, controleren of wondjes of opmerken dat er een ijzer los zit), maar veel belangrijker is bijvoorbeeld wie de da gaat betalen als zij dacht dat ze op buitenrit best over die omgevallen boom kon springen en dat toch anders uitpakte, of als ze het paard kreupel rijdt, als het paard haar eraf gooit en onder een auto loopt, of je opzegtermijnen in acht neemt, of ze een koopoptie krijgt en meer van dat soort dingen.
aerdenhout1 schreef:Een contract op stellen voor een verzorger? En wat gaat ze doen als het erf een keer niet is geveegd? Sorrie maar ik vind dit een beetje vreemd, of ligt dat nu aan mij?
Kijk het is logisch dat iemand netjes met je spullen en zeker met je paard omgaat, maar als je al een contract moet gaan opstellen voor een verzorger? Kijk het een week aan en als het je niet bevalt, dan zoek je een ander. Ik zou nooit een contract tekenen om iemands stal te mogen uitmesten of het erf aan te vegen.
sandr0 schreef:aerdenhout1 schreef:Een contract op stellen voor een verzorger? En wat gaat ze doen als het erf een keer niet is geveegd? Sorrie maar ik vind dit een beetje vreemd, of ligt dat nu aan mij?
helemaal mee eens. Ik heb ook geen conract of zo voor mijn bijrijdster. Gewoon goede afspraken maken.
Judith76 schreef:Allemaal leuk en aardig zo'n contract om wat duidelijkheid tussen verzorgster en eigenaar te krijgen maar als er echt iets gebeurt dan is het toch de eigenaar die de verantwoording over zijn eigendom heeft of hij er nou wel of niet bij bijvoorbeeld het ongeluk was. Dit soort contracten zijn niet rechtsgeldig.