Bandiri Chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Bandiri Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 14:01

Hee,

Ik ben opzoek naar vervanging voor mijn leren laarzen. Aangezien ik het jammer vindt dat ik helemaal nieuwe laarzen moet aanschaffen terwijl alleen de voet niet goed meer is ben ik nu op zoek naar chaps/gaithers met jodhpurs.
Nu had ik online het merk Bandiri voorbij zien komen. Zij hebben mooie dressuur chaps voor een hele mooie prijs, de vraag is dan wel wat de kwaliteit is. Vandaar:
Zijn er mensen met Bandiri chaps en zoja wat is de kwaliteit ervan en hoe hoog komen ze?
Ook was op zoek naar een aantal online winkels waar ze deze verkopen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, omdat natte voeten in de winter uiterst onaangenaam zijn...

Alvast bedankt!

x_Eefje_x

Re: Bandiri Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:22

Ik heb ze zelf niet, maar ik heb wel een vriendin die ze wel heeft. Die vind ze heel erg lekker zitten Knipoog

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 22:45

bedankt voor je reactie.
Lijken de chaps op laarzen als je ze aan hebt met jodhpurs, of zijn ze vrij kort bij de kuit?
Zou je misschien ook weten waar ze die gekocht heeft?
bedankt!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 18:31

Zijn er misschien nog meer mensen die ervaring hebben met deze chaps of de leren dressuur chaps van Harry's horse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:32

Ik heb ook bandiri's en ze bevallen mij super Ja

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:05

Ik heb de lederen dressuur chaps van Harry's Horse..
Ik ben er echt super tevreden over, ze zitten als gegoten en ik heb goede grip ik het zadel Haha!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 22:25

Blinnii, Is de lengte maat van de chap tot aan de bovenkant van de dressuurboog of aan de binnenkant van je been?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:38

Uhm.. goede vraag ik zou het niet weten Vork
Ik zal het even voor je nameten..
Binnen 5 minuten ben ik terug met het antwoord Lachen

[edit] Ben ik weer Lachen.
Ik heb het even nagemeten. Ik heb de chaps met lengtemaat XH en dat is 44 cm (staat in de chap Lachen ).
Deze 44 cm is gemeten van de onderkant rits (dus waar de rits begint) tot en met de dressuurboog Lachen. Zonder de dressuurboog is deze maat ongeveer 39 cm (dat is dan van onderkant rits tot bovenkant rits).
Je hebt dan natuurlijk nog wel de 'flapjes' die over je jodhpur vallen en de hoogte van je jodhpur etc Lachen.

Ik heb nog een foto van een vriendin. Die zal ik even neerzetten :
Afbeelding
Je kunt dus zien dat je onder je chap nog ongeveer 5 cm ruimte hebt, gezien vanaf de onderkant van je jodhpur Lachen.
Die moet je dus eigenlijk nog bij de 39 optellen, en dan heb je de lengtemaat van onderkant voet naar de knieholte Lachen.

Oja, mijn chaps lopen ook gewoon door zoals bij lederen laarzen. Ze sluiten dus precies aan op mijn knie en je kunt tijdens het rijden dus ook echt niet zien dat ik chaps aan heb ipv laarzen Knipoog.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 23:27

bedankt! Dat is precies wat ik wilde weten Lachen

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 23:23

Ik ben natuurlijk heel blij met de info die ik nu heb, maar dat wil niet zeggen dat ik meer meningen over deze chaps niet kan waarderen... Dus mocht iemand anders er ook nog ervaring mee hebben dan hoor ik dat graag!

RK. Weet jij hoe de maten verdeeld zijn bij de bandiri chaps? (lengte/breedte) Ik kon alleen maten als S/M/L vinden maar daaruit kan ik toch niet echt genoeg afleiden.
Alvast bedankt!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:13

Ik heb ze ook en ze bevallen mij heel erg goed Ja .
Deze:
http://www.mjruitersport.nl/shop/Chap-B ... p-120.html

Ik heb ze via Internet besteld en daarbij mijn kuitmaat doorgegeven, zo heb ik de juiste maat gekregen.
De lengte vind ik erg fijn; ik heb redelijk lange benen en meestal vallen chaps dan ook kort bij mij. De chaps zitten bij mij gewoon zoals ze horen te zitten; mooi hoog zonder te knellen in de knieholtes Lachen .

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:03

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 12:06

bedankt, 'k zal het topic eens doorspitten!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:37

Ik heb ook bandiri chaps, met dressuurboog zijn ze van mij 52 cm, zonder moet ik nog een keertje nameten. Ik heb ze nu 6 maanden en ze bevallen nog steeds goed, kwaliteit leer is fijn, ze blijven erg mooi!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 15:53

Als je dat zou willen doen graag! Wat is de kuitmaat van jou chaps, en welke maat is dat in hun maten systeem (S/M/L)?