Problemen met springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shyla

Problemen met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 13:52

hoii,

ik heb een draver merrie van bijna 5. en ik heb haar zelf beleerd en het gaat op sig wel heel erg goed.
alleen met springen niet meer. eerst ging het wel goed en vond ze het wel leuk.
maar nu doet ze er alles aan om de hindernis maar te ontwijken. als ik de hindernis naast de bakrand heb
dan gaat ze er wel over maar niet als ik een hindernis in het midden zet.
en ook als ik haar met longeren een klein sprongetje wil laten maken vertikt ze het om erover heen te gaan.
dit deed ze eerder niet en was wel druk maar niet zo vervelend.
en ik begin altijd heel laag, eerst balkjes lopen en dan een lage hindernis, want ze hoeft niet hoog te gaan
springen, als ze maar af en toe springt.

heeft iemand van jullie misschien een tips hoe ik dit kan oefenen met haar. want af en toe een sprongetje
vind ik wel erg leuk om te doen.

dolor

Re: Problemen met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:20

hey. ik heb ook een draver

maar goed. hier is mij advies. hou het in het begin simpel en leuk. dus de eerste paar keer alleen balkjes draven. niet gelijk ook weer die sprong erachter aan. daar is ze schijnbaar nog niet klaar voor. als dit goed gaat, ga je, na eerst balkjes te hebben gedraafd, een klein sprongetje doen. als die goed gaat direct stoppen. op die manier beloon je haar en ervaart ze het springen als iets positiefs. dit doe je ook een tijdje. uiteindelijk steeds wat meer gaan springen en hoger. goed kijken naar wat je paard aankan en dus aangeeft. begint ze vervelend te worden, direct stoppen voordat ze wel fouten gaat maken. op die manier sluit je het springen steeds goed af. en zo steeds verder uit gaan bouwen. gaat het niet goed, neem je een stapje terug.

WendyBZ

Re: Problemen met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:59

Misschien een tijdje niet springen? Als je er nu teveel nadruk op gaat leggen en toch elke keer gaat proberen om te springen, wordt hetnatuurlijk ook niet leuker. Zorg voor wat afwisseling, doe eens iets anders met de balkjes. Er tussendoor, achterwaarts, etc, maar niet erover. Probeer de druk er vanaf te halen en er weer ontspanning in te krijgen Lachen