Van de 3 forums over wedstrijden hoop ik dat ik de goede heb uitgekozen, zo niet: dan hoor ik het graag!
Waar ik het met jullie over wou hebben:
De Apeldoornse Ruiter Kampioenschappen (ARK) waren ieder jaar een groot succes, maar sinds een aantal jaren wordt het deelnemersveld steeds kleiner en is het aantal dressuurringen al behoorlijk ingekrompen.
Wanneer ik kijk naar andere streekwedstrijden als de Achterhoekse Paardendagen en CSI Twente zijn dat ook streekwedstrijden die zijn begonnen als kleine streekwedstrijden en die zijn gegroeid tot wat ze nu zijn.
Nou zijn deze twee voorbeelden misschien wel erg overdreven, omdat het beide grote internationale wedstrijden zijn geworden, maar dat lijkt me in ieder geval beter dan het sterk krimpend aantal deelnemers waar we bij de ARK mee te maken hebben.
Maarja, met de ARK mag je dan ook alleen maar meedoen wanneer je zelf ook in die gemeente woont. Zou dat de ondergang betekenen?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en hoe de trend is bij andere kleinere en grotere streek (plaats)wedstrijden en wat daar aan is of wordt gedaan.