Ferry80 schreef:Mijn E rijbewijs heb ik al gehaald toen ik 19 jaar was, die heb ik dus al een aantal jaren, een dikke auto ontbreekt niet, ook die is er.
Ik had van de week iemand aan de telefoon en ik vroeg of de trailer een eigen kenteken had. Hij zei dat je gewoon het nummerbord die je bij je auto hebt er aan moet maken. Klopt dus niet dan he? Wat kost het als je een eigen kenteken aan moet vragen? De trailer waar het om ging komt uit 1987, 20 jaar oud.
Groetjes
Laten staan, er zijn genoeg trailers MET kenteken te koop.
Als je techneut bent, kun je kiezen voor goedkoop (ECHT goedkoop) en zelf opnieuw opbouwen. Dit loont bij duurdere trailers, zoals Westfalia. Opnieuw bouwen kost tussen 1500 en 3000 euro, afhankelijk van de staat van de wagen.
Peuteren met een schroevendraaier zou ik ook NIET doen. Sterker nog een koper die met een schroevendraaier onder mijn trailer wil, trap ik van m'n erf! Wat veiliger EN beter is, is zachtjes kloppen met een hamertje of zoiets. Helder geluid = goed; dof geluid = foute boel.
Check ook de onderzijde van de houten wanden. Dat is vaak rot. Ook hier een hamertje hanteren.
Remmen check je simpel door de trailer aan je auto te hangen, rijden en even ongeneerd in de ankers vliegen (let erop dat je geen medeweggebruikers in gevaar brengt!!). De trailer moet voelbaar meeremmen. Zo niet, laten staan. Ook bij het wegrijden moet de reminrichting voelbaar loskomen (je voelt een klein rukje) Wat ook een aanwijzing kan zijn: ga een flink eind rijden (6 - 10km), stop en voel of de remtrommels en wielnaven heet worden. Als dat zo is, laten staan, naven en remmen worden hooguit handwarm, als je je vingers verbrandt is het foute boel.
Wil je testen? Ik heb wel een trailer staan, mag je wel even komen doen alsof je koopt