Ik wou dit verhaal al een keer eerder posten hier op bokt omdat ik gewoon geen flauw idee heb waarom mijn paard dit doet. Hij is een tijdje geleden kreupel geweest waarbij hij veel op het zachte zand moest staan, dus hij stond dan de hele middag in de bak. Toen heb ik voor de eerste keer gezien dat hij een gat had gegraven, maar er niet in gerolt! Toen hij weer de wei in mocht had hij achterin dat nog een keer gedaan, en ik weet zeker dat geen ander paard dat kan hebben gedaan want hij staat alleen in de wei.(hier geen commentaar over, hij jaagt andere paarden op, heeft wel conact met anderen over het draad). Ik mocht ook niet van hem in de kuil staan, dan kwam hij heel imponerend op me af lopen en me eruit proberen te jagen.. Als ik wou mocht ik er wel in staan hoor, maar meestal maakte ik er een spelletje van
. Vanavond haalde ik hem uit de wei en heeft hij weer een gat gegraven, weer groot en een stuk eromheen helemaal vertrapt. Het is steeds echt een gat van 75 bij 75 cm en 20-30 cm diep..
Ik hoop dat iemand van jullie mij misschien kan uitleggen waarom hij dit doet, ik snap er namelijk niks van..
was best mooi om te zien, maar leuk vonden we het niet natuurlijk!

Maar ze graaft niet echt kuilen, meer de bovenlaag alleen. Dacht laat het je toch even weten, denk niet dat dit het geval bij jouw paard is... Zie je hem niet likken? (je kunt controleren of hij zand binnenkrijgt door wat mest in een emmer wat uren te laten weken, dan kijken of er onderin zand ligt).