Vraagjes over Seatsaver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Vraagjes over Seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 19:08

Hoihoi,
Ik word er helemaal ziek van om mijn kont helemaal gekneust en geschaafd te rijden. Ik heb nogal een puntige kont zeg maar (zitknobbels). En nu heb ik sinds al een langere tijd een wat harder leenzadel, waar ik serieus mijn bot gewoon op voel rollen! Ik heb zelf een ainsley en deze is enorm zacht! Maar ook hierop reed ik het soms kapot of beurs. Nu zat ik toch maar te denk om een bonte seatsaver te kopen. Ik dacht aan bod vanwege het zweten?
Iemand verder nog goede of minder goede ervaringen ermee?
Beschadigd het bijvoorbeeld je zadel??
Maar nu rij ik ook wedstrijden en ik weet dus dat ik m dan niet kan gebruiken. Heeft iemand er ervaring mee of je dan enorm moet wennen als je m er weer onderuit trekt? Een zachter zadel heeft geen zin, want mijn eigen ainsley is al über zacht...

SONY

Re: Vraagjes over Seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:13

Ja heb dat ook vaak gehad van die doorzitplekken bij je zitbeenknobbels zeker als je meerdere paarden rijd. Heel erg pijnlijk en gaat langzaam weg. Heb zelf een andere rijbroek gekocht met zo'n leren zitvlak en van die boxershort dingen bij Divoza zonder van die naden erin. Dat heeft toen wel geholpen eigenlijk. Een seatsaver vind ikzelf vrij vervelend omdat het soms schuift, of je zit zelf niet lekker in het zadel omdat je heen en weer schuift op dat bontje, in de zomer is het heel warm en vind het niet mooi staan.

Maarja met die rijbroek enzo was het probleem al opgelost. Knipoog

Lenneke_

Re: Vraagjes over Seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:21

Ik ken het, van die zitbeenknobbels. Ik heb precies hetzelfde. Plus een gevoelige huid bij m'n kont en benen Clown

Ik heb heb zo'n ding van kunstbont gehad. Zat heerlijk zacht, maar ging zweten waardoor m'n huid weer geiriteerd raakte.
Bovendien is het een ramp als je door de regen rijdt. Hij wordt nat en je zit heerlijk op een sompig vachtje.

Nu heb ik endurancebroeken, daarmee is het doorrijden echt verleden tijd, vooral met de Stud One. Die heb je ook in wit, dus daar zou je ook nog wedstrijden mee kunnen rijden.