Kosten bodem en oplaadklep trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

Kosten bodem en oplaadklep trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:43

Heeft iemand enig idee hoeveel het kost als ik een nieuwe bodem in een 1,5 paards trailer laat maken? Ook de oplaadklep is aan vervanging toe.

Groetjes Esther

ikke

Re: Kosten bodem en oplaadklep trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:49

Dat ligt aan de constructie van je trailer, maar 500 euro aan goed materiaal ben je gauw verder.
Hoeveel tijd het kost, ligt aan de zorgvuldigheid waarmee het wordt uitgevoerd. Vooral de voorbehandeling van de vloer laat nogal eens te wensen over. Als je het goed wilt doen, zet je namelijk alles eerst terdege in de lak, alvorens alles te monteren.
Laat je niet wijsmaken dat betonplex vloeren OK zijn, betonplex is niet leverbaar in 24mm, daar heb ik al voor je naar gezocht.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:32

Ik heb mijn trailert opgeknapt vd zomer.
Materiaal bodem en wanden + schroeven etc. was in totaal circa € 450. Alles zelf gemonteerd en

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:06

Ik was voor een nieuwe rubbermat met dwarsbalkjes (ook rubber) iets van 250 kwijt. Ik wil er ook een nieuwe bodem in, maar zit erg veel verschil in. Bij de dealer (Heja in garderden) was het iets van 400 meen ik, maar die vertrouw ik niet. Wara ik de trailer hebt gekocht 500/600 en bij de Witte Smid 1000. Dus goed kijken er kan veel verschil inzitten. En ga ergens heen waar je het wel vertrouwd.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:08

Ik heb dit jr een nieuwe achterklep op de trailer gezet, een betonplex plaat op maat laten zagen a € 60,- (in 1x klaar, keihard hout, onderhoudsvrij, hoef je ook niet meer te lakken oid). Bij de Heja Garderen een rubberen mat op maat laten snijden voor op de klep a € 45,-

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 08:55

wij zijn ook aan het kijken naar een paar dingen ter renovatie.

1 Kun je een eventuele nieuwe houten vloer over de oude ( nog hele ) vloer heen leggen. Dan gewoon afkitten tegen vocht en klaar is kees, of id dit geen optie ivm andere dingen??

2 Waar kun je het beste een rubber mat weghalen voor op de bodem? Heb ff prijzen gevraagd bij oa een trailerhandelaar en hier bij de Agrarische unie, maar de laatste is aardig wat goedkoper wat ik begreep. Zij kunnen het ook gewoon bestellen per meter en dan moet je alleen zelf even snijden.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:26

finn2003 schreef:
wij zijn ook aan het kijken naar een paar dingen ter renovatie.

1 Kun je een eventuele nieuwe houten vloer over de oude ( nog hele ) vloer heen leggen. Dan gewoon afkitten tegen vocht en klaar is kees, of id dit geen optie ivm andere dingen??

Kan wel, gebeurd ook. Is ook in onze trailer (zo gekocht). Hij is dit jaar gekeurd, beide bodems zijn nog goed. Maar er werd mij aangeraden om ter zijner tijd toch één bodem te nemen. Dit laat ik dus ook doen. Er kan vocht tussen beide platen komen begreep ik, dus kan snel gaan rotten dan. Dus ik geef nu ook liever wat meer uit dat ik een goede bodem heb dan dat mijn pony er door zakt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:47

Finn2003: Het ene rubber is het andere niet, let goed op wat je koopt, 'gewone' rubbermat wordt spekglad als het nat wordt dus koop de juiste soort - antislip.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 11:54

Bedankt voor de informatie! Ik dacht zelf ook al wel dat het in die prijscategrorie zou zitten...

Ik vind het vrij prijzig, en eigenlijk gebruik ik de trailer nooit, dit omdat als ze een keer de weg op is geweest ik weer van voor af aan kan beginnen met trailer laden oefenen. Dus ik waag liever de gok niet om met haar ergens heen te gaan om dan vervolgens haar onder dwang toch weer naar huis te krijgen. Dus wat krijg je dan ik gebruik hem dus niet. Het enige waar ik hem volgend jaar voor moet gebruiken is het verhuizen naar een andere woonplaats.
Dus ik zit met een dilemma nu de trailer verkopen zoals hij nu is. Of op laten knappen en wel zelf houden. Maar voor die ene keer vind ik het een hoop geld....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:12

sundance11 schreef:
Bedankt voor de informatie! Ik dacht zelf ook al wel dat het in die prijscategrorie zou zitten...

Ik vind het vrij prijzig, en eigenlijk gebruik ik de trailer nooit, dit omdat als ze een keer de weg op is geweest ik weer van voor af aan kan beginnen met trailer laden oefenen. Dus ik waag liever de gok niet om met haar ergens heen te gaan om dan vervolgens haar onder dwang toch weer naar huis te krijgen. Dus wat krijg je dan ik gebruik hem dus niet. Het enige waar ik hem volgend jaar voor moet gebruiken is het verhuizen naar een andere woonplaats.
Dus ik zit met een dilemma nu de trailer verkopen zoals hij nu is. Of op laten knappen en wel zelf houden. Maar voor die ene keer vind ik het een hoop geld....

Wil je een serieus eerlijk advies? Verkopen dat ding. Als je geen tijd kunt of wilt steken in het trailermak maken en houden van je paard (om welke reden dan ook) dan staat die trailer alleen geld te kosten. Voor die enkele keer dat je dan moet, kun je goedkoper een trailer huren. Voor 25-50 euro per dag ben je dan van alle gezeik af.
Op marktplaats adverteerd iemand die oude trailers zoekt voor opknappen en verkoop. Hoef je er ook niet mee te gaan leuren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:02

of je steekt tijd in het trailerladen en gaat lekker elke week op pad met je opgeknapte trailer, lekker naar het bos of strand bijv....

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 16:51

Het is dus niet dat ik geen tijd steek in het trailer laden!!!

Bij mijn paard is het zo, ze gaat wel de trailer op en als ik dat een paar weken dagelijks oefen gaat het goed. Dus uiteindelijk ga je dan een stukje rijden om weer thuis uit te komen. Na deze ervaring wat absoluut niet traumatisch is, wil ze weer heel moeizaam de trailer inlopen, dus iedere keer nadat ze gereden heeft kan ik weer van voor af aan beginnen en dit is nu al een keer of 4 voorgekomen!

Ook al stata de trailer hier bij huis het kost me geen geld hoor, alleen als ik hem zou laten repareren. Vedrer niks...