Er zijn heeel veel caps geschikt, maar HORKA heeft net een nieuwe cap, deze heet de Eagle en ik vind het hem persoonlijk echt heel mooi! Ook is hij niet zo duur... Prijs ligt rond de 70 euro. Miss is het wat!
ik heb een casco new master. viel hiermee toevallig van de week bij springles na een weigering van mijn paard. stond daarna op, ving mijn paard en klom er weer op. ik kreeg toen wat rare blikken, was schijnbaar goed hard met mijn hoofd tegen een staander aan gekomen... NIKS van gemerkt 8)
wel lekker lichte en luchtige cap, voelt hem amper zitten. alleen wel wat duurder, heb er iets meer dan 100 euro voor betaald...
In een Duits blad is de Casco Youngster Dynamic (of Dynamic Youngster, volgorde even vergeten) als meest veilige getest.
Maar: er zijn veel ruiters voor wie deze cap te rond is, omdat zij een wat ovaler hoofd hebben. Wanneer deze dus niet goed past, is deze natuurlijk ook niet veilig!
Er zijn een heleboel. De meeste zijn wel goed. Je moet alleen niet de goedkoopste nemen, meestal en eentje met een goede pasvorm is altijd veiliger dan eentje zonder goede pasvorm!
ik ehb zelf de goedkoopste van Horka, zit prima, ik heb er geen problemen mee, als ik een nieuwe nodig hebt word het waarschijnlijk precies zo'n zelfde
Ik had vroeger 1 van horka toen er net door was dat je met een veiligehids cap moest rijden dus een dubbellaag deze is inmiddels te klein en heb de zelfde 2e hands gekocht in mijn maat heerlijk vind ik hem zitten ik was bij decathlon geweest om nieuwe te kijken maar die lichte voelen niet prettig aan voor mij
Moet je zelf passen in de winkel welke je fijn vind zitten. Zelf heb ik de Harry Horse pro plus, het was de eerste die ik paste en hij zat gelijk heel fijn ik vind het zelf een hele fijne cap