Hebben ze het nu koud of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Hebben ze het nu koud of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 08:39

Ik heb een kruising 3/4 arabier en 1/4 welsh, jessica.
Ze heeft daardoor meer van de arabier dus ook dat ze geen dikke vacht krijgt.
Ik ben iemand die zijn paardjes gewoon veel buiten heeft in de zomer tot nu staan ze dag en nacht buiten met hooi, gras,meusli en wortelen.
En vanaf deze week komen alle paarden snachts binnen en overdag op de paddock of wei (ligt aan het weer)
Als het langere tijd regent en soms nog waait of gewoon echt waterkoud is staat jessica te trillen en ik zie dan ook dat ze het echt koud heeft, ook is ze dan nat tot op haar huid.
Ik wil haar eigenlijk liever niet onder deken, maar ik heb voor nood wel diverse dekens.
Ieder jaar denk ik dat ik het dilemma baas ben maar ieder jaar begint het weer van voor af aan.
Een deken is ook niet zo geweldig want bij haar loopt het steeds aan de hals naar binnen het water en dan is de deken aan de binnenkant ook nat en dat is helemaal niet goed.
Ik heb al vanalles geprobeerd qau merken dekens.
Zoals bucas met zijn goede pasvorm en echt waterdicht.
Op de kont is altijd droog dus de dekens zijn ook echt waterdicht.
Wat vinden jullie hier nou van?

Lenneke_

Re: Hebben ze het nu koud of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:41

Ik had hetzelfde met Anouar en heb hem toen toch maar een deken op gedaan.
Bij de HH wil het nog wel eens inregenen, maar bij de andere dekens eigelijk niet.
Vooral de S&K deken zit mooi bij de hals

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:44

Als water tot op de huid komt is niet de bedoeling. Het haar en vet moeten juist de huid beschermen tegen nat en kou. Als ze tot op de huid nat is zou ik er een deken opgooien.
Over welke deken zullen de meningen verschillen, ik ben fan van de bucas, maar die schijnen niet op elk paard goed te passen. Maar zijn wel goed waterdicht en in verschillende diktes. Kijk eens op de paardendrogist, je hebt ze in paarden en ponymaten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:46

Mijn arabieren krijgen wel een dikke vacht. Mijn merrie Sabiha krijgt een dekentje omdat ze snel zweet, en ook veel nazweet.

Mijn hengst Liekie krijgt een deken omdat hij het erg koud krijgt op de spieren van zijn rug als het regent en waait. Dus ook hij krijgt een deken. Sterker nog, ze staan allebei al onder 200grams Ja

BTW mijn S&K deken sluit helemaal niet aan op de hals bij Liekie en loopt indd het water via de hals naar binnen.
Liekie heeft nu een deken van BR met halve schoft, en mijn merrie de S&K deken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:49

Anouar staat nu al onder een 300 grams en volgende week wordt z'n hals geschoren.
De wintervacht is me vorig jaar ook vrezelijk slecht bevallen, dus dat willen we niet meer

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 08:50

Ik heb echt al verschillende merken deken geprobeerd en toch is ze aan de hals dan gewoon nat en dat trekt dat in de binnenvoering van de deken.
Ik denk dat ik idd niet onder een deken uitkom.
Jessica is met pensioen omdat ze artose heeft aan haar benen, dus voor het zweten hoef ik het niet te doen.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:55

een Rambo of Rhino met halve hals lost dat probleem op. Bij mijn paarden regent het niet meer naar binnen bij de hals.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:27

VSW-->SV

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:55

Oeps ik zie dat het bericht verplaatst is.
Weet iemand hoe je aan de rambo dekens kunt komen.
Ik kom overal alleen bucas tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:50

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:42

ik heb dat ook Boos! , doordat dr hals megabreed is, het langs de hals naar binnenregent en dat de voorkant van het dek(met dubbele sluiting etc en klitteband) open gaat staan..dus alles wordt nat en klam...ik zoek eigenlijk een deken die geen voorsluiting heeft, maar wel loopsplitten en ook voor dikkiediknekken is.....ik heb de bucas dikke nekken deken gezien, maar dat is ook gelijk dikke portemonnaien geld Boos! ..en geen loopsplitten bij dit dek...halsdeken zie ik niet zitten, volgens mij sterven dan dr manen af...(is een tink met pak manen) maar dat is mijn gevoel erbij...
iemand idee waar waterdichte dekens zonder voorsluiting te koop zijn? anders ga ik toch dr dek dichtplakken met textiellijm. Haha! ..kijken of dat helpt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:01

De plek waar ik tot nu toe de goedkoopste Horseware dekens heb gevonden (dat is Rambo,Rhino en Amigo) is op www.theequestrianstore.com Soms beetje ingewikkeld met bestellen (website niet zo goed, ze zitten in Ierland) maar als je Engels beetje redelijk is willen ze je als je een mailtje stuurt altijd wel goed helpen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 11:58

Ze is gister goed door gekomen, ze had de nacht nog buiten gestaan en toen was het beginnen te regenen.
De staleigenaar was zo lief en heeft het in de gaten gehouden en heeft haar toen binnen gezet.

Groetjes kim