ervaringen Rambo Duo deken, mn. ook de maat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

ervaringen Rambo Duo deken, mn. ook de maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:52

Hoi,

Helaas is mijn Rhino-wug te klein geworden (gekrompen bij wassen, nota bene door proffessioneel bedrijf! Boos! ).
Nu overweeg ik de aanschaf van een Rambo Duo.

Wie van jullie heeft die deken al, en: bevalt ie? Zijn er nadelen aan (behalve de roofbouw op je bankrekening... Bloos )? Hoe duur zijn de losse onderdekens, en welke gebruiken jullie het meest?
Ik heb gezien dat de onderdeken iets langer is dna de bovendeken; wordt dat niet heel ranzig dan? En de onderdeken heeft geen beenuitsparingen; is dat hinderlijk?

En voor mij heel belangrijk: vallen de maten hetzelfde als de Rhino's? Ik heb namelijk al gezien dat het goedkoper is op vanuit Ierland te kopen, dus dan moet ik redelijk zeker weten dat ie gaat passen! Ik heb nu een 6'9 en die lag prima op mijn breden ruin van 173cm. Helaas nu dus net wat krap na de wasbeurt...

Wie helpt??

Tyron

Re: ervaringen Rambo Duo deken, mn. ook de maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:57

Vorig jaar winter heb ik mijn duo gekocht en ben er nog steeds super blij mee!!

Het enige nadeel is inderdaad dat hij duur is, maar hij is het dubbel dwars waard.
De pasvorm is geweldig en hij krijgt absoluut geen schuurplekken. Ook niet als je paard geschoren is.

De onderdeken is juist kleiner als de buitendeken en komt er absoluut niet onderuit. Zou ook niet erg intelligent zijn geweest van Rambo.

Je kan andere onderdekens bestellen in 100,200,300 en 400 grams en die prijzen vallen erg mee.

De goedkoopste is ongeveer 40 euro en de duurste iets van 60 euro. ( als ik me niet vergis)

Mijn paard is 176 (niet super breed) en die heeft de 6.9. Is ongeveer een 205.

De deken is een echte aanrader!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 22:03

dankje! ik was vorige week bij een cliënt, en haar paard had zo'n deken. het leek toen net of die onderdeken langer was. Bloos
zal ik wel fout gezien hebben, vond het al zo onhandig! en ik ben niet eens blont... Tong uitsteken

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:03

Ik heb hem ook sinds dit jaar! Geweldige deken echt waar.

Pasvorm is gewoon super. Trekt absoluut niet bij de borst maar zit gewoon altijd ruimte daar. En de onderdeken blijft super liggen eronder. Mijne is nu geschoren dus heb beide delen al op. Maar heb de deken trouwens ook nog geem mm scheef zien liggen. Terwijl hij op de wei toch loopt te rollen enzo.

Echt het enige nadeel wat ik kan bedenken is de prijs. Het deed me wel even zeer.

Ik heb voor de mijne (ongeveer 175) ook een 205. De deken valt hetzelfde als de normale rambo's, rhino heb ik nooit gehad. De onderdeken is inderdaad iets kleiner zodat die er niet onderuit komt.

Onderdekens zijn niet duur en je kan 100, 200 en 300 grams bestellen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 22:10

dankjewel. dan heb ik denk ik ook gewoon de 205 (6'9) nodig.
even sparen dus! Bloos!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:17

dierfysio schreef:
dankje! ik was vorige week bij een cliënt, en haar paard had zo'n deken. het leek toen net of die onderdeken langer was. Bloos
zal ik wel fout gezien hebben, vond het al zo onhandig! en ik ben niet eens blont... Tong uitsteken

Haha! Haha! Haha!

Er zijn wel mensen die van rhino de onderdeken hebben en die onder een Rambodeken leggen. Die komt er wel onderuit. De rhino is namelijk langer.

De deken schuift inderdaad absoluut niet. Ik heb vorig jaar toen het heel koud was een Bucas power cooler tussen de onderdeken en de buitendeken gelegd en ook dat bleef in zijn geheel perfect liggen!!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:29

Heerlijke deken hè!!! Ben ook zo blij dat ik hem heb Haha!

Ik geef toe. Ik was minder vrolijk toen ik hem aan ging schaffen. Ik had bij mezelf echt iets van waarom ik in hemelsnaam de duurste deken ging kopen die ik kon vinden. Maar dat ben ik inmiddels vergeten en ben ik alleen maar blij met de deken.

edit: hier is de deken in de aanbieding :

http://www.theequestrianstore.com/index.php?cat=4
Is uit engeland volgens mij. Komen wel verzendkosten bij maar dan ben je denk ik alsnog goedkoper uit. Ik heb er bij divoza 400 voor betaald namelijk.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 08:11

dankje! ik had die site al op het oog. die 300e is incl. verzenden, dus dan bespaar je 100e! Lachen
maakt het nog steeds idioot duur, maar 't scheelt wel. Tong uitsteken

fijn te horen dat alles goed blijft liggen; mijn paard speelt, bokt, rolt en rent heel wat af in de wei! rhino gaat prima, maar mijn HH dek ligt nog wel eens scheef...

ik heb ook nog een Bucas powercooler, dus die kan ik er ook nog tussen vrotten, mooi. ik zag trouwens op een of andere duitse site dat er ook 400grams onderdekens te krijgen zijn, dus voor echte kou valt er wat te regelen! Lachen

nog andere mensen ervaringen??