Paard beet naar voet >> goed opgelost?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Paard beet naar voet >> goed opgelost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 13:47

Mijn pony is altijd zeer sensibel met het rijden en laat het meteen merken wanneer er iets niet klopt.
Eergister waren we aan het rijden tot ze oppeens de oren in haar nek legde, iets wat ze nooit doet tijdens het rijden.
Dus haar kennende ben ik direct afgestapt en gekeken of het zadel nog wel goed lag.

De singel lag in haar oksel, had ik niet goed aangesingelt?
Heb daarna opnieuw opgezadelt, 5 minuten ging het goed, tot ze weer haar oren in haar nek legde en probeerde te bijten.
Ben direct gestopt en het zadel van haar rug af gehaald, even 5 minuten gereden zonder zadel om te kijken of het echt niet aan mij lag, zonder zadel liep ze wel prima zonder problemen.

Zadelmaker is gebeld en komt dinsdag kijken.

Nou vraag is me af, is er geen andere optie die het "gedaan" kan hebben? Ik heb een dressuurzadel en de dressuur singel heb ik zeg maar de uiteinden altijd op het dekje zodat er geen velletjes of haren tussen de 2 singelstoten kunnen komen, dit keer had ik dat niet toevallig.

liezzie

Re: Paard beet naar voet >> goed opgelost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:52

ik denk dat je het super hebt gedaan. De keus\ze die je hebt geaakt om af te stappen en na te gaan of je zadel niet het probleem. Mijn compliment. Je hebt het in mijn ogen goed gedaan

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:57

in mijn ogen ook goed gedaan, luisterden maar meer mensen zo naar hun paard!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 14:03

Bedankt denk ik, ik vind het niet meer dan normaal imo.
Je moet toch allebei plezier in het rijden hebben, ik loop ook niet graag met schoenen die niet passen oid.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:03

heel goed gedaan, je wist dat je paard het niet fakete en hebt het goed opgelost. Als je een paard hebt die zoiets nooit doet zal er toch iets zijn.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:15

Ik zou niet weten waar het nog meer aan zou kunnen liggen. Misschien een knelpunt door een bultje (steek van een vlieg o iets dergelijks) even de zadelmaker afwachten en dan nog eens proberen dan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:24

-->OPG

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:03

Als ze zonder zadel wel goed liep is het normaal dat je eerst naar het zadel kijkt. Maar vlak ook de mogelijkheid niet uit dat het aan de rug kan liggen.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:07

Meer mensen zouden zoals jij op hun paard moeten reageren Knipoog. Goed opgelost!

Zoals al gezegd, als hij zonder zadel goed liep is het normaal dat je naar het zadel kijkt. Wacht eerst maar de zadelmaker af.

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:21

idd heel slim bedacht!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 20:31

Cassidy schreef:
Als ze zonder zadel wel goed liep is het normaal dat je eerst naar het zadel kijkt. Maar vlak ook de mogelijkheid niet uit dat het aan de rug kan liggen.

ja dat dacht is ook, daarom ben ik zonder zadel ook opgestapt, had ze geen problemen mee in stap dus heb nog een aantal rondjes gedaan in draf (doorzitten) en daar gaf ze ook geen kik bij.

Overigens heb ik haar toen nog onderzocht, kon geen onregelmatigheden zien of voelen, was ook nergens iets wat gevoelig was.
Dus denkt echt dat het door mijn zadel komt, naja morgen weet ik het zeker.

Elevation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:17

Goed opgelost. Slim bedacht en juist gehandeld Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 15:52

Zo het verlossende woord is gezegt, de boom was inderdaad te groot, ze had 2 (wintec) maten kleiner nodig in vergelijking tot een halfjaar geleden Bloos!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:54

Fijn dat je nu weet waaraan het ligt! Hopen dat het met het nieuwe zadel direct beter gaat. Lachen Wel vreemd dat je paard dit va nde ene op de andere dag aanheeft? Lijkt me dat het de dag daarvoor, twee dagen dáárvoor, en zelf een week of maand daar voor óók al zo was?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:01

Soet schreef:
Fijn dat je nu weet waaraan het ligt! Hopen dat het met het nieuwe zadel direct beter gaat. Lachen Wel vreemd dat je paard dit va nde ene op de andere dag aanheeft? Lijkt me dat het de dag daarvoor, twee dagen dáárvoor, en zelf een week of maand daar voor óók al zo was?

Ik had dat idee idd ook al z'n maand geleden op een foto zag ik namelijk mijn zadel ietwat te ver naar voren liggen, mijn moeder heeft toen iemand "die er veel van wist" bijgehaald en die vertelde ons dat het prima lag, terwijl ik toch een ander idee had (al was het minimaal) ik ben natuurlijk geen zadelmaker en dan neem je aan van iemand die al 47 jaar in de paarden zit die zo iets zegt dat het wel goed zit.
Ben blij dat mijn pony me "vertelde" dat dat niet klopte uiteindelijk.
Zulke dingen kan ik me zo voor schamen, wat als ze niet zo gevoelig was, had ik mijn pony dan kapot gereden omdat ik zo stom was?

Al met al heeft het wel 1 voordeel, dit "nieuwe" zadel is gelijk gepast op ons andere paard (wilde kijken of ik voor haar ook een wintec kan kopen, huidige zadel zit niet lekker) en dit is echt net dat ene zeldzame geval, dat het op allebei past.