Wegrennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendelientje

Wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 12:03

Hey,

ik heb een hele lieve verzorgpony, maar haar dochter, die ik af en toe ook moet bijrijden, die rent weg als je even de teugels laat vieren als je de bak in loopt. Zo moest ik haar gister in m'n eentje voor het eerst rijden en ik wilde aansingelen en toen was ik daarna nog een halfuur bezig met haar te vangen!

Ik weet wel waarom ze het doet: Om ons lekker te pesten Tong uitsteken, ze vind het een érg leuk spelletje.
Maar hoe kunnen we dit afleren?

beantsje

Re: Wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:07

Ik vat hem niet; laat je hem los als je de bak inloopt?

Sowieso zou ik de teugels over de hals halen zodat je wat lengte hebt, en zelf als eerste de bak ingaan (pony dus na jou).

Ik geloof overigens niet in pony's die hun baasje willen pesten. Maar of het schrik is of gebrek aan respect of nog iets anders, kan ik zo niet inschatten, dat zal je zelf moeten doen. En daar moet je dan op inspelen.

NeverForgetS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:07

ik snap het niet helemaal ... als je haar aansingelt laat je
haar dan gewoon helemaal los staan? Dan is oplossing makkelijk, gewoon vast houden, 1 arm door de teugels.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:37

ik ga met bovenstaande mee. en ik denk dat ze gewoon geen respect voor je heeft, vooral omdat het zolang duurde voordat je haar weer te pakken had. misschien is grondwerk wel een goed idee, wel eerst aan de eigenaar vragen of dat mag.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:09

Ik zal toch wat meer aan grondwerk doen zodat jouw paard jou beter snapt, en jij je paard.
Zo te zien heeft dat dier dus een aardig gebrek aan respect.

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:31

1 arm door de teugels doen, dan kan ze namelijk alleen maar een rondje rond jou lopen!

p0ny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:54

Flighty schreef:
1 arm door de teugels doen, dan kan ze namelijk alleen maar een rondje rond jou lopen!

precies

Wendelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:42

Ja, srry, vergete het erbij te vertellen, de teugels zaten vast met een elastiekje omdat de echt bijrijdster van het paard ze maar blijft mollen. En ik had haar dus wel vast alleen de teugels knapte. En dat ze niet zo snel komt is omdat ze het gewoon een leuk spelletje vind, dat heeft niks te maken met respect.

Maar weet iemand hoe je het afleert?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:44

tuurlijk heeft dat wel te maken met respect. als ze zo met je gaat dollen is dat respectloos. als jij wilt dat ze komt en haar wil pakken, hoort ze te blijven staan of naar je toe te komen en je niet te gaan uitdagen.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:47

Als een paard respect toont doet dat paard het niet Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:58

Wendelientje schreef:
Ja, srry, vergete het erbij te vertellen, de teugels zaten vast met een elastiekje omdat de echt bijrijdster van het paard ze maar blijft mollen. En ik had haar dus wel vast alleen de teugels knapte. En dat ze niet zo snel komt is omdat ze het gewoon een leuk spelletje vind, dat heeft niks te maken met respect.

Maar weet iemand hoe je het afleert?

Het een leuk spelletje vinden is eigenlijk gewoon een andere (foute) uitdrukking voor geen respect hebben.

Aan het weglopen kan je dus wat doen door aan jullie onderlinge verhouding te werken. Grondwerk dus.