Van hand veranderen -> Midden draf // galop ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Van hand veranderen -> Midden draf // galop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 12:57

Hej,

Ik heb gister proefje geoefend,, en normaal gaat het van hand veranderen en enkele passen middendraf super goed.
Dan laat ze een mooie middendraf zien, en komt daarna weer in een fijn draf tempo terug.

Alleen toen we het proefje oefenden sprong ze aan in galop, en kreeg ik haar niet goed terug.
Ik heb toen even een (kleine) volte gereden,, maar wat zouden jullie doen op wedstrijd als dit gebeurt?

Als ik het gewoon zo thuis oefen, is er niks geen probleem mee.. en als ik thuis het proefje oefen gaat het mis Verdrietig
Ik heb morgen een onderlinge wedstrijd,, clubkampioenschappen.. en die week daarop me eerste officiele wedstrijd.. -> selectie..
Ik zie het gewoon als een leerproces, maar als ik op de wedstrijd rijd denk ik dat ik beter door kan rijden en proberen haar voor de bocht terug kan krijgen?

Het is gewoon B hoor Lachen

Groetjes,
Marinke

Storm

Re: Van hand veranderen -> Midden draf // galop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:51

Geen volte rijden als het misgaat, want dan krijg je een onvoldoende voor je middendraf plus -2 voor de volte, dat is jammer. Als ze in galop aanspringt, proberen zo snel mogelijk terug te nemen.

Maar als je weet dat ze snel in de galop aanspringt, iets minder middendraf tonen. En vergeet ook niet dat het slechts enkele passen zijn, dus je hebt alle ruimte om een paar pasjes weg te rijden en haar weer vloeiend terug te nemen. En een hoop ruiters vergeten ook dat het middendraf is, en geen uitgestrekte draf of een sneldrafwedstrijd.

Om haar niet te snel te laten gaan blijf je mooi rechtop zitten in je zadel en let je er goed op dat je niet naar voor toe buigt. Gooi je teugels niet los maar blijf aanleuning houden. En op het moment dat je wegrijd, alweer riching het terugnemen gaan want eer dat je haar weer terug hebt, heb je al enkele passen middendraf gereden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:52

Geen volte rijden, maar gewoon opvangen. Als het kan nog op de diagonaal, maar anders maar in de hoek. In principe moet je proberen gewoon de lijn van de proef te volgen, dus geen extra volte. Maar ja, als het je eerst wedstrijd is en je krijgt haar echt echt echt niet meer terug zonder een volte te rijden, tsja, dan houdt je keus een beetje op. Maar in principe zou ik geen volte rijden.

Verder zijn bovenstaande tips erg goed!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:22

Geen volte rijden, gewoon weer terugnemen naar de draf. Je kan beter iets minder middendraf rijden dan veel en dat je pony dan aanspringt in galop. Knipoog

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:13

Haha ik moest vandaag ook rijden voor de clubkampioenschappen, ook middendraf, 'k zou idd doen wat ze hierboven al hebben gezegd (ik ben trouwens 2e geworden Tong uitsteken)

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:34

Nooit zomaar voltes gaan rijden in je proef als het niet in het proevenboekje staat Knipoog gewoon terugnemen en verder rijden in draf.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:34

Ik sluit me bij de rest aan. Het is mij ook al vaker gebeurt. Meestal omdat ik vind dat ie net niet genoeg doet. Dan geef ik iets extra been en HUP, galop.
Geen volte rijden dus en zo snel mogelijk terug naar de draf Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:34

GEEN volte gaan rijden.
Probeer hem/haar gewoon zo snel en netjes mogelijk terug te rijden.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 08:08

Ik heb het proefje gereden, en was zelf 'bang'//gespannen voor de middendraf.. dus bij de 1e hield ik haar iets teveel in met als resultaat: "Mag meer tonen", de 2e keer liet ik haar wat meer gaan.. maar nog wel iets terughoudend en toen stond er; "Iets beter, maar mag nog net iets meer"
Toen ik de proef uitreed,, was ik ook helemaal blij dat ze niet in galop aan ging.. Lachen En ik haar van galop naar draf weer netjes terug kreeg. Ze wil dan wel is gaan lopen rennen,, omdat ze terug moet en dat vind ze niet leuk (gister op les, eindelijk HET KNOPJE gevonden om haar goed terug te rijden Haha!)

Ik had trouwens 180 punten & 170 punten,, er waren 2 jury's tegelijk aan het jureren... Vind wel dat de punten behoorlijk uit een lopen op 1 dezelfde proef, ik hoefde ook maar 1 keer te rijden dus.

Ben benieuwd wat ik zaterdag krijg.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:58

Ik heb het ook gehad, de middendraf ging super maar net aan het eind viel ze in galop Bloos
Ik vroeg blijkbaar iets té veel..
De jury wilde mij een 8 geven maar kreeg helaas maar een 2.

Op dat moment heb ik ze zo snel mogelijk terug genomen en de proef verder gereden.
Het leedt is dan toch al geschiedt Tong uitsteken

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:15

Je moet geen volte gaan rijden als het mis gaat.
Je moet haar gewoon proberen zo snel mogelijk terug te laten komen in draf,en gewoon verder met je proefje.
Je kan er niet veel aan veranderen als ze aanspringt.
Wat je wel kan doen is, bijvoorbeeld iets minder te versnellen!
Dan heb je wel een lager punt voor je middedraf, maar dan lijd niet heel je proefje er onder. Knipoog