EX-peesblessure (1,5 jr geleden) en nu strandrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Elize_

EX-peesblessure (1,5 jr geleden) en nu strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 09:20

hee allemaal
Mijn verzorgpony is 1,5 jr geleden hersteld van een peesblessure, sindsdien loopt ie weer goed. hij is 2 zomers op t land geweest en wordt 4x in de week bereden.

nu mag ik het naar het strand met hem van de eigenaar, alleen niet hard galoperen.

Ik denk op zich dat ie het aankan, alleen dat mulle zand bij de duinen, daar maak ik me zorgen om...
is dat terecht? en rijden jullie na herstelde peesblessures nog op t strand?
groetjes

dolor

Re: EX-peesblessure (1,5 jr geleden) en nu strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:28

ik ben het wel van plan om het weer te gaan. misschien van de zomer en anders volgende winter.

moet je bij jou perse door de duinen dan? als dat niet hoeft en je alleen door het mulle zand op het strand aan het begin moet, zou ik daar gewoon in een rechte lijn door heen gaan en voor de rest alleen op het harde blijven tot dat je weer terug gaat.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:36

Hallo mijn haf haaft vorig jaar ook een peesblessure gehad.
Ze is daarvan volledig hersteld en ik heb 6 oktober een fijne strandrit gemaakt.
Ook gegalloppeerd enzo niets aan de hand dus.
Ook door het mulle zand gereden in de duinen.

Dus ik zou zeggen ga lekker van je strandrit genieten Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 14:38

Als het zan niet te mul is lijkt het me geen probleem? Ik neem aan dat je evt ook wel een stuk over een fietspad ofzo kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:25

De kortste pad richting de zee nemen en dus op het harde zand gaan. In het mulle zand alleen stappen. Waarschijnlijk is het harde zand zelfs minder zwaar dan de gemiddelde rijbak Lachen

Bekijk het gewoon met je paard, doe alles met beleid en geniet er verder van Lachen

_Elize_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 20:44

genieten staat voorop Lachen ook zonder galoperen, want dat ga ik niet doen. in het mulle zand idd alleen stappen en gewoon heel voorzichtig en zorgen dat ie goed warm is voordat we naar het mulle zand gaan, zodat ie een goede doorbloeding heeft:)
Ik hoop dat het allemaal goed gaat:P
bedankt voor de reacties!