Trailer verhuren, hoe pakken we dat aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Trailer verhuren, hoe pakken we dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 22:28

Momenteel is mijn paard geblesseerd, we hebben geen idee hoelang het nog gaat duren en hoelang een eventueel revalidatieproces gaat duren. In de tussentijd staat onze nog geen half jaar oude trailer wortel te schieten. Het leek me wel een goed idee om hem te gaan verhuren. Maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Als ik een contract opstel m.b.t schade aan de trailer veroorzaakt door de gebruiker, is dit dan rechtsgeldig? Ik had al in gedachte dat ik de trailer vóór het verhuren met de huurder langsloop om te laten zien en samen te controleren dat er niks mis mee is. Kan ik me indekken voor diefstal? En wie weet een manier om dit uit te sluiten (borgsommen van 200,- hebben niet veel nut op een trailer in die staat met die nieuwwaarde denk ik)
Wie kan mij helpen en heeft tips waar ik op moet letten of dingen waar ik nog niet aan heb gedacht?

ikke

Re: Trailer verhuren, hoe pakken we dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:41

Veterinaire goedkeuring, inkl wit/rode plaat? Ik weet niet precies waar de AID de grens legt met proffesioneel gebruik(en dus verplichte, vijfjaarlijkse keuring).
Mocht je een casco-verzekering hebben, dan zal die niet uitkeren bij commerciële verhuur, tenzij je dit uitdrukkelijk vermeld (en betaald).
Belastingdienst (minstens inkomstenbelasting)?

Om te beginnen zou ik eens vrijblijvend bij de KvK binnenlopen, wordt je in ieder geval niet dommer van.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 10:15

Dus ik moet van alles op "bedrijfsbasis" regelen?. Voor mij zou ik dan dus meer moeten afgeven dan dat ik binnenhaal met het verhuren? Het gaat er mij om dat ik mensen "help" maar er zelf wel iets op verdien. Ik wile met m;'n verhuurprijzen dan ook laag gaan zitten, omdat het voor mij gewoon een soort bijverdienste is, maar als ik zoveel moet regelen is het niet echt interessant.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:08

Wij doen dit nu ong een half jaar met onze nieuwe trailer,die we all risk hebben verzekerd.
We vragen 30 euro per dag en 75 euro borg en een kopie van het rijbewijs.
We lopen inderdaad ook een rondje om de trailer en checken de verlichting.
Ook gaat hij schoon mee en zo verwachten we hem ook terug..
Kijk anders maar eens op www.trailer4horse.nl
Succes!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:23

#Ymke# schreef:
Dus ik moet van alles op "bedrijfsbasis" regelen?. Voor mij zou ik dan dus meer moeten afgeven dan dat ik binnenhaal met het verhuren? Het gaat er mij om dat ik mensen "help" maar er zelf wel iets op verdien. Ik wile met m;'n verhuurprijzen dan ook laag gaan zitten, omdat het voor mij gewoon een soort bijverdienste is, maar als ik zoveel moet regelen is het niet echt interessant.

Dat ligt eraan hoe vaak je verhuurt.
Als jij je stalgenoten helpt door je trailer beschikbaar te stellen en zij stoppen je wat toe, daar zal niemand moeilijk over doen. Op het moment dat je op marktplaats of zo gaat melden dat je trailer te huur is, dan gaat de belastingdienst je in de gaten houden (inkomsten) en loop je het risico dat de AID gaat kijken of die trailer in hun bestand bekend is met de veterinaire keuring.
Zoek dus even goed uit welke grenzen er gehanteerd worden wanneer men die trailer ziet als proffesioneel gebruik (en dus keuringsplichtig). De boetes van de AID zijn niet mals.
B10: Ik hoop voor je dat bovenstaand door jullie is uitgezocht. Anders veel sterkte als de belastingdienst of de AID komt kijken.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 17:00

Ik zou niet echt gaan adverteren, wel reageren als iemand iets zoekt. Verder gewoon bekende die een trailer zoeken voor een dag. Ik ga eens uitzoeken wat de grens is, bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:04

ik leen hem uit aan een meisje bij mij op stal, als zij weg moet dan mag ze de mijne meenemen mits ik zelf geen wedstrijd heb.

Ik verhuur hem overigens niet aan haar, ze mag hem zo pakken.
We hebben eigenlijk niets afgesproken als hij in de kreukels gereden wordt. Maar het zijn hele redelijke mensen die we al langer kennen dus denk niet dat dat een probleem vormt.

Ik zou zowiezo mijn trailer niet aan onbekende verhuren/meegeven

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:07

Ik heb in het verleden iemand geholpen door hen mijn trailer tot hun beschikking te geven..
Echter reden ze er een boete mee a 50 euro!
Deze heb ik naar ze doorgestuurd, met het verzoek deze aan mij over te maken.
Uiteraard no call en was ik uit eindelijk alleen maar geld kwijt aan dit geintje!
Niet doen zou ik dus zeggen. Een boete laat immers 6 weken op zich wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:11

Dat is inderdaad ook nog een punt als je aan vreemden verhuurd!

Mirakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:19

Je moet idd ingeschreven staan bij de KvK, en de trailer bedrijfsmatig verzekeren anders krijg je bij schade niets uitgekeerd.
Dan krijg je idd wel te maken met belasting omdat je bij inschrijving een belasting nummer nodig hebt.
Je kan wel iemand helpen en hopen dat ze je trailer heel en (redelijk) schoon terug brengen, maar dan zul je zelf nog moeten desinfecteren voor het geval dat er een paar met een schimmel in je trailer heeft gestaan of zoiets.
En wij lopen ook voor en na verhuur de trailer na, ook de binnenkant met de klant als hij nog aangekoppelt staat.
Hoop dat je er iets aan hebt anders kun je altijd mailen of bellen als je nog meer advies wilt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:31

Annelies_vd schreef:
Een boete laat immers 6 weken op zich wachten!
Tegenwoordig heb je die al binnen 14 dgn in huis Knipoog Ik zou zelf mijn trailer ook nooit uitlenen of verhuren. Dan staat hij maar "wortel" te schieten, daar wordt hij echt niet slechter van. Gelukkig zijn de meeste mensen eerlijk, maar als er toch schade is moet jij maar zien dat je alles weer in de oude staat krijgt.

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:18

suffie schreef:
Annelies_vd schreef:
Een boete laat immers 6 weken op zich wachten!
Tegenwoordig heb je die al binnen 14 dgn in huis Knipoog

Hahah gelukkig zie ik ze niet vaak verschijnen Haha!
Misschien door de leasemaatschappij dat ze zo laat binnenkomen bij ons Haha!

Mirakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:01

Wij hebben ze ook nog niet zien verschijnen, maar als dat wel gaat gebeuren weet ik wel aan wie ik ze moet doorsturen. hahah maar of die er zo blij mee zullen zijn....... Haha!

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:54

Nou wij verhuren onze trailer zelf en via www.trailer4horse.nl.
Samen met nog een paar andere trailer bezitters.
Ze hebben een goede overeenkomst die alles dekt voor huurder en verhuurder.
Kijk maar eens, ze gaan wel de site eerdaags verbeteren.
Ook wij hebben wel eens boetes ontvangen van huurders, maar ze tekenen voor het feit dat zij in die periode de trailer hebben gehuurd en er is altijd een kopie van het rijbewijs aanwezig.
Hebben ze dit vergeten dan maken we even een fototje met de foon.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ben de vriend van B10.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 12:41

ik zou mijn nieuwe trailer ook absoluut niet uitlenen aan vreemden..
maar misschien moet je imker eens pmen zij heeft toch ook ene trailerverhuurbedrijf?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 18:39

Ik heb al contact gehad met haar. Ik zie er toch vanaf, er zitten teveel haken en ogen aan Haha!