Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Auky schreef:Dat is eigenlijk de enige juiste oplossing.Eigenaar erop wijzen dat er naar de oorzaak moet worden gekeken. Symptoombestrijding is niet het juiste middel.
MiloFriendly schreef:ik denk dat de beste mee toden is afstraffen.. tikje op de neus... het moet natuurlijk niet overdreven worden..
als hij het blijft doen mischien een schopje onder de buik.. maar allemaal niet te hardd..

MarliesR schreef:En over niet meer bij die manege willen rijden wanneer er paarden met drukplekken staan... Ik vrees dat er dan geen maneges overblijven... Ik ken niet ALLE maneges hier in Drenthe, maar ik heb nog nooit een manege gezien zonder paarden met drukplekken. En als ik deze manege dan vergelijk met sommige anderen dan staan de paarden hier heel wat beter. Ik zou als ik de keuze had ook liever helemaal niet op een manege rijden. Maar ik heb helaas nu eenmaal nog geen geld om zelf een paard te kopen en een verzorgpaard heb ik ook nog niet. En vind les wel belangrijk....

Nadya schreef:MiloFriendly schreef:ik denk dat de beste mee toden is afstraffen.. tikje op de neus... het moet natuurlijk niet overdreven worden..
als hij het blijft doen mischien een schopje onder de buik.. maar allemaal niet te hardd..
Dit meen je toch hoop ik niet???
Het feit dat veel paarden op die manege drukplekken/witte haren hebben, zegt mij al meer dan genoeg, helaas.....![]()
Ik zou daar persoonlijk niet meer willen rijden, als ik dat zou zien. Sterkte ermee, TS. Mijn ervaring is dat een manege er meestal niet aan wil om passende zadels e.d. aan te schaffen.
Adriana schreef:Groot gelijk Nadya en Merrieveulen. De TS probeerd er nog wat aan te doen en denkt er over na. Dat vindt ik al heel wat.
1 van mijn oud verzorgpaarden deed dit ook erg heftig, ik ben uit eindelijk gewoon gestopt met haar te rijden... ze werd ook al ingezet als fokmerrie. Het viel me gewoon op dat ze in het rijden zelf totaal geen lol meer had... knuffelen en poetsen vond ze best.
Slaan helpt niet, is een vorm van onmacht.
Flighty schreef:Rustig gaatje voor gaatje aansingelen, maar dat zou iedereen die er op rijd dan ook moeten doen.
Leoontjuh schreef:Flighty schreef:Rustig gaatje voor gaatje aansingelen, maar dat zou iedereen die er op rijd dan ook moeten doen.
idd