Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. S'nachts is het kouder maar dat compenseert de wind en regen etc. van overdag weer. liev_meisjuh schreef:het is niet echt goed.
moet je zelf maar eens met een winterjas binnen zitten en dan ineens naar buiten. de was houd je dan niet echt warm meer.
het beste is of een staldeken erop of zonder deken.
maar net als bij @ lest : open stallen zou je wel het winterdeken op kunnen laten.
maar anders zou ik het niet doen.
Het is inderdaad een vrij open koude niet geissoleerde stal. ik controleer mijn paard altijd op zweten trouwens. Het maakt veel uit wat de kwaliteit is van de deken. Een slecht ademende deken is zweterig, met mijn dekens heb ik nog nooit een zwetend paard gehad. Alleen iets bij de borst op een zonnige koude middag. Met zonnig weer probeer ik het altijd een uurtje af te doen. Dan kan hij ook even lekker zijn gang gaan, bv heerlijk rollen
. Is het verstandig om nu van een 0 grams regendeken al naar een 300 grams te gaan? In een ander opic lijk ik wel 1 van de weinigen met een 0 grams regendeken nu
Kan de 300 grams dan de gehele winter? of moet ik dan steeds meer gram? Het gaat om een ongeschoren jonge gezonde koudbloed. Ik heb een deken hoofdzakelijk om te voorkomen dat het een teddybeertje wordt ! arno8 schreef:Steeds als ik bij een pensionstal in de buurt onder de dekens voel, voel ik zweet op de rug van de paarden. Ik denk dat veel mensen niet doorhebben dat hun paard zich heel de dag kapot zweet.
Paarden kunnen makkelijk zonder deken als je ze hun eigen dekentje laat houden. Wat voor ons koud is, is voor een paard aangenaam.
.
.
dacht ook al, niet bij andermans paarden zomaar in de stal gaan voelen!!zwetende paarden hebben wij absoluut niet op stal,behalve als ze gewerkt hebben haha ,en onder een zweetdek op temperatuur staan te komen.wat ik wel vaak zie,is dat het nu moeilijk is om te bepalen,wanneer het paard z'n staldek(ens) weer op kan na de training.dan gaan ze na-zweten, en blijkt achteraf dat ze dus toch niet lang genoeg uitgestapt zijn,of nog niet genoeg afgekoeld waren..gelukkig letten we allemaal goed op, en staat het paard er nooit lang te warm bij want dan passen we het meteen weer aan.
), die houd hij dag en nacht op