Vraagje over regendeken met fleece voering ...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Vraagje over regendeken met fleece voering ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 14:40

Er zijn ongevoerde regendekens te koop met aan de binnenkant fleece voering. Als ik voor mijn nieuwe pony zo'n deken aanschaf, heb ik dan een regen en een fleecedeken in 1 ?? Of neemt hij minder vocht op dan een losse fleecedeken ?

m8eld

Re: Vraagje over regendeken met fleece voering ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:17

Mn zusje heeft een regendeken met fleecelaagje erin. Heel dun dus is iets warmer. Van merk global geloof ik. Maar zo'n deken is er niet voor om de functie van de fleecedeken te vervangen.

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 19:29

Ok, dan moet ik op zoek naar twee dekens, bedankt voor je reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:39

HAR --> SV.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:39

Ik heb ook een regendeken met fleecevoering. Die voering is gewoon voor de warmt, maar je kan hem niet als zweetdeken gebruiken. Daar moet je een deken voor hebben van alleen fleece, of wol.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:28

Tenzij je een ademende regendeken met fleecevoering hebt natuurlijk. Ik heb de mijne daarvoor gebruikt maar helaas is mijn paard er nu dus uit gegroeid en heb ik een andere gekocht. Mijn paard ging na het werk altijd de weide in en kreeg dan de regendeken met fleecevoering op. Het is een HKM deken maat 185... mocht je interesse hebben, hij ligt in de weg!

Groetjes, Susan

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:08

Gaat dat niet schuiven? Ik heb een keer een nachtje een fleecedeken onder mijn regendeken gehad en de volgende ochtend lag de fleecedeken helemaal achter de schoft... Dus ik zou voor een deken zonder fleece gaan.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:25

Alytje schreef:
Gaat dat niet schuiven? Ik heb een keer een nachtje een fleecedeken onder mijn regendeken gehad en de volgende ochtend lag de fleecedeken helemaal achter de schoft... Dus ik zou voor een deken zonder fleece gaan.

Maar dat kan dus niet als de fleece aan de binnenzijde van de regendeken vast zit. Het is gewoon een deken met fleece voering. De deken schoof overigens helemaal niet maar ja, dat is bij elk paard verschillend welk merk dek het beste ligt.