Nu nog een deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly__

Nu nog een deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:57

Hallo,

Ik vraag me eigen af of ik me paardje nu nog een deken op zal doen ofniet, hij heeft nog geen deken om gehad omdat we op vakantie zijn geweest en ik niemand had die de dekens kon verwisselen. Maar nu zit hij duidelijk al een heel eind in zijn wintervacht. wat zouden jullie doen?

Iorrr

Re: Nu nog een deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:00

Ligt eraan wat je met je pony doet! Als je hem/haar heel serieus traint zou ik alsnog een deken opdoen... De vacht trekt dan een heel eind terug. Ook kun je ervoor kiezen hem te scheren. Maar als je hem voor de recreatie hebt zou ik het mooi zo laten! Ligt dus aan je doel!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:06

De vacht trekt terug???
Misschien dat het minder lijkt omdat de vacht plat gedrukt wordt door de deken. Maar de vacht blijft het zelfde.

Als je fanatiek rijdt is scheren een optie.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:15

TeeGee schreef:
De vacht trekt terug???
Misschien dat het minder lijkt omdat de vacht plat gedrukt wordt door de deken. Maar de vacht blijft het zelfde.

Als je fanatiek rijdt is scheren een optie.

Nee hoor, de vacht word wel degelijk minder! Ze verharen zo weer door... Zal geen zomervachtje worden maar de vacht past zich ten allen tijde aan!

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:41

Omdat we alleen een buitenbak hebben en die dus regelmatig te nat of bevroren is of wat dan ook vind ik scheren geen slim plan. Maar wil hem eigenlijk niet te dicht in zijn wintervacht voor de dagen die we wel kunnen rijden. Wat voor deken zou je nu opleggen dan Iorr met een zomderdeken beginnen of gelijk zijn winterdeken? Ben bang dat hij het dan wel erg warm krijgt namelijk.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:45

Staat ie buiten of binnen? Zelf heb ik alleen een 0 grams regendeken om als hij buiten staat, misschien kan je daar mee beginnen en voelen of hij het te warm of te koud heeft?

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 09:55

`S avonds gaat hij naar binnen en smiddags gaat hij naar buiten.
Maar onder een regendeken zweet hij gelijk zoveel?