Beetje vroeg: scheren in voorjaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Beetje vroeg: scheren in voorjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 15:15

Ik heb een beetje in dubio gezeten dit jaar wat ik wou met de pony's: scheren of niet. Voordelen kennen we natuurlijk allemaal, het grootste nadeel vind ik dat ik bang ben dat het me teveel aan dekens gaat kosten want ze slopen alles. Daarnaast ben ik zelf niet in de mogelijkheid om dekens te wisselen na het rijden dus dat wordt wachten tot ze droog zijn.
Ik heb besloten ze niet te scheren. Ip hebben we geen grote wedstrijden meer geplant (alleen onderling dressuur/vaardigheid en Paard en Koets) en rij ik in de winter sowieso minder (mennen)
Nu beginnen de wedstrijden weer zo'n beetje rond februari/maart. In die periode pak ik de conditietraining ook weer helemaal op. Is het mogelijk ze dan te scheren en heb ik dan voldoende aan 0 grams of 100 grams dekens (gezien het toch vaak vroeg voorjaar is). Wordt het niet vreselijk lelijk dan als ik de dikke (shetlander) vacht dan scheer?

Romy18

Re: Beetje vroeg: scheren in voorjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:02

opzich is het geen probleem om in het voorjaar te scheren wat betreft dekens is het helemaal afhankelijk van de temp op dat moment in feb lag er afgelopen jaar nog een pak sneeuw en dan kan je dus niet weg komen met een 100grams heb je in shet maat geen goede stevige dekens? beter 1 keer een dure dan 10 keer een goedkope kost net zoveel alleen een stuk minder ergernis...
greetz

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:08

100 grams in het voorjaar is niet voldoende. Als je vroeg genoeg scheert wordt de zomervacht daar niet lelijker van.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:01

Lelijk is een dikke shetlander vacht scheren niet, mits je een ervaren scheerder hebt.

100 grams is niet voldoende, ik zou meer 250/300 denken.
wanneer het warmer word snachts rond de 15 graden, haal ik de deken er helemaal af.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:46

Ik heb dit jaar mijn merrie eind juni begin juli nog geschoren.
zag er totaal niet lelijk uit (de kleur ofzo)
kan prima hoor.
alleen met dekens moet je even kijken welke je op doet.