pony uit de wei halen; tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

pony uit de wei halen; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 12:25

hallo,
er zullen misschien wel al topics zijn over je pony uit de wei te halen,
maar dat opzich gaat wel goed alleen..
dr staat een groot paard bij mijn verzorgpony en als ik mijn verzorgpony uit de wei wil halen dan gaat ie hem wegjagen en beetje vervelen dus.
en dan weet ik nooit hoe ik het moet aanpakken.
normaal gesproken helpt een meisje me dan pakken we allebei eentje, maar ik ben ook vaker alleen en dan weet ik niet hoe ik het moet aanpakken; ik kan natuurlijk wel gewoon mijn verzorgpony bij het halster pakken en meenemen maar dan komt het grote paard erachter aan en bijt mijn verzorgpony ofzo zodat ie zich lostrekt..?
tips zijn welkom! Haha!

Pascalleee

Re: pony uit de wei halen; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:27

andere pony even vast zetten en dan je verzorg pony pakken! en dan kun je die andere weer los maken Knipoog
Veel plezier !

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 12:54

Pascalleee schreef:
andere pony even vast zetten en dan je verzorg pony pakken! en dan kun je die andere weer los maken Knipoog
Veel plezier !

ja daar had ik ook al aangedacht maar dan wordt ie beetje hysterisch. Koe
ik probeer wel.
bedankt!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:01

Tussen je pony en ander paard gaan staan, van zodra je die ziet afkomen je pony draaien met zijn gezicht naar het aanrennend paard en dan hoooooooow zeggen en je armen omhoog ofzo of op het paard toestappen...

Zo doe ik het met mijn veulentje als een groot paard haar komt lastig vallen als ik haar uit de wei haal of ergens moet passeren, is niet alleen goed om het ander paard op te voeden maar is tevens goed om een band te krijgen met jouw paard, want mijn veulen krijgt zo alsmaar meer vertrouwen in mij, telkens een ander paard haar komt lastigvallen komt ze tegen mij staan en zoekt ze bij mij steun, kan enkel maar voordelen hebben als ze niet uit schrikreactie de andere kant willen opspurten maar net tegenovergesteld naar hun baas toekomen vind ik

Nandy_Finn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:20

ik heb in het rijtje waar mijn paard in staat allemaal paarden staan die mijn paardje dan bijten als ik er door loop..
wat ik meestal de is over mijn paard heen hangen en met een halstertouw zwaaien zodat ze mijn paard niet kunnen bijten, misschien werkt zowiets ook bij jou Knipoog
je kan t in iedergeval even proberen.

suc6, groetjes nandy