paard veel huidvet, welke leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

becky1

paard veel huidvet, welke leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 07:21

Hallo,

Binnenkort wil ik nieuwe leren laarzen kopen. De laarzen die ik nu heb kalfsleer van Cavallo zijn al best versleten, terwijl ik ze niet heel vaak aan heb gehad.

Mijn paard heeft veel huidvet, na het rijden zijn mijn laarzen een stuk wit uitgeslagen.

Welke laarzen zijn dan goed?

henny0210

Re: paard veel huidvet, welke leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:41

kalfsleer is natuurlijk al vrij soepel en slijt ook een stuk eerder als rundleer. k heb zelf nooit problemen gehad met cavallo en petrie (anky laars) en voor de training heb k momenteel derby tot nu toe ook vind ik ze erg fijn

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:44

Mijn paard heeft dat ook heel erg maar ik poets mijn laarzen na het rijden gewoon altijd snel even met een vochtig doekje en dan is er niks aan de hand! Heb wel rundsleer..

becky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 09:40

Ik maak mijn laarzen ook altijd gelijk schoon. VInd het wel zonde dat ze al zo versleten zijn, gebruik ze alleen met wedstrijden

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:48

Dat is inderdaad zonde! Normaal heeft Cavallo toch wel goede kwaliteit...?

becky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:17

Dat dacht ik ook, ik wil nu nieuwe laarzen kopen voor de wedstrijden. Maar weet niet goed welke. Vind het zonde als straks weer hetzelfde gebeurd.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:34

Ik heb er geen last van.. Heb twee paar Königs (dressuur en spring/dressuur) en die zien er nog prima uit (ene heb ik bijna een jaar, de andere iets langer)!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:10

Paard beter poetsen! Knipoog
En wat betreft de laarzen, veel of weinig huidvet,gewoon goed onderhouden door telkens na het rijden je laarsen te reinigen en te poetsen! Knipoog

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:13

Dat heeft echt niet met poetsen te maken Tong uitsteken Ik denk dat ik best mag zeggen dat ik het schoonste paard van de manege heb (mijn moeder is nogal ijverig met poetsen Vork ) en bij haar heb ik het wel! Terwijl als ik op paarden van de manege rijd (die denk ik heel wat minder worden gepoetst, wij hebben niet zoveel pennys Knipoog ) heb ik helemaal niks!

becky1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 11:38

ja, aan het poesten ligt het echt niet. Mijn laarzen onderhoud ik goed. Bij mijn vorige paard had ik hier met andere laarzen geen last van.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:52

Ik heb de petrie perfect en bij mij komt er ook wit op mijn laarzen. Gewoon elke keer goed schoonmaken en dan is er niets aan de hand!
En inderdaad aan het poetsen ligt het bij mij ook niet, paard krijg een heuze behandeling totdat die zalig glanst en dan ga ik rijden. Haha!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:56

Even iets anders. Mijn paard had ook heel erg veel huidvet. De osteopaat kwam langs en vertelde dat dit te maken had met *huppeldepup*. Ze zou het verhelpen. Ik geloofde er eigelijk niets van dat ze zoiets van buiten kon veranderen en had zoiets van: eerst zien en dan geloven.
Maar sinds dien maakt mijn paard gewoon een normale hoeveelheid huidvet aan. Dus het heeft wel degelijk geholpen Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 02:42

Vaak slijten de laarzen echt door, door zweet... huidvet zou niet slecht voor de laarzen moeten zijn wanneer je er na het rijden even een doekje over heen haalt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 07:57

Ik zou dan iig rundleer nemen. Dat is toch wel een stuk sterker.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:02

Vonnie84 schreef:
Even iets anders. Mijn paard had ook heel erg veel huidvet. De osteopaat kwam langs en vertelde dat dit te maken had met *huppeldepup*. Ze zou het verhelpen. Ik geloofde er eigelijk niets van dat ze zoiets van buiten kon veranderen en had zoiets van: eerst zien en dan geloven.
Maar sinds dien maakt mijn paard gewoon een normale hoeveelheid huidvet aan. Dus het heeft wel degelijk geholpen Ja

ok verklaar je nader ,huppeldepup?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:12

Iets met de hormoonhuishouding. Maar dat is inmiddels al een jaar of 3 geleden en ik ben ook geen osteopatisch expert. Dus ik weet echt niet hoe je dat allemaal noemt Lachen