Hoe werklustig kan een paard zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Hoe werklustig kan een paard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 22:52

Wat ik vandaag toch heb meegemaakt.... Kom ik het landje in om Jack op te halen om te gaan rijden, halster en touw over mijn schouder, staat ze in de verte al te kijken. Zodra ik het landje inkom komt ze op me af drentelen en loopt ze achter me aan het landje uit ('metzonder' halster!), netjes wachten bij het hek dichtdoen en zo het erf op. Ik wilde haar eigenlijk alleen longeren, maar toen ik met de lijn aankwam keek ze toch een potje beteuterd... Even geprobeerd, maar er zat geen fut niets in. Ik had al een beetje het gevoel dat ze wilde rijden maar dacht zelf dat dat wel gekkigheid zou zijn.
Uiteindelijk heb ik haar los in de bak geplant en ben haar dek gaan halen. Gelijk kwamen de oortjes erop! Netjes bleef ze staan tijdens het zadelen en het bit pakte ze zelf uit mijn hand....Dat ze super gewillig en werklustig was hoef ik er eigenlijk niet meer bij te zetten. Mocht niet eens afstijgen! Heus, bij stop oefeningen stond ze netjes stil zolang ik wilde, maar zodra ik aanstalten maakte om af te stijgen ging ze sjouwen.
Nu ben ik wel vaker paarden tegen gekomen die niet vies zijn van een uurtje 'bakwerk', maar dit is te gek voor woorden.
Ik moest het even kwijt, ben nog steeds een beetje onder de indruk...En natuurlijk supertrots op 'mijn' paardje, gewoon, omdat ze zo super is. Haha!

Hoezo, paarden kiezen er niet voor om bereden te worden?

Judje

Re: Hoe werklustig kan een paard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:25

Tja, het klinkt alsof je paardje erg graag voor je aan het werk wilt!
Dat is super, want dan zal je dr vast wel erg goed behandelen!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 17:01

Ben niet de enige op het erf hoor Bloos , de eigenaar is echt super voor zijn dieren. Bij hem sjouwt elk paard zo z'n halster in...
Waar ik eigenlijk benieuwd naar was, was wat er dan is dat maakt dat ze ineens zo graag wil werken. Weet ik dat, dan kan ik dat bewust toepassen.
Ik bedoel, ze wist dat we in de bak gingen werken en dan weet ze dat ze moeilijke oefeningen moet doen.
Nou las ik laatst dat een paard een soort endorfines aanmaakt als het goed door de rug loopt, kan het net zo goed wezen dat ze verslaafd is geraakt?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:04

Wauw zeg, leuk om te lezen. Fantastisch natuurlijk! Word je spontaan blij van he? Knipoog

tja wat het paard zo werklustig op een moment maakt: ergens zin in hebben, goede dag hebben. Toepassen word wat moeilijker denk ik. Lachen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:06

Wauw dat lijkt me echt super! Ja
Dat je paard zo graag voor je wilt werken.
Toppie!