Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Anders had hij allang een grotere box van mij gekregen

Cassidy schreef:Ga ook eens met hem wandelen aan de hand, laat hem grazen aan de hand met een lang halstertouw. Ga niet paniekerig doen als hij een keer op dat touw staat, laat het hem zelf uitzoeken. De eerste keren zal hij schrikken als hij merkt dat het hoofd vastzit, maar als hij leert nadenken, als de "uitknop" is geinstalleerd, als hij heeft leren wijken voor druk op dat hoofd raakt hij niet meer in paniek en zal hij leren dat een stapje achteruit met hoofd laag echt niet zo moeilijk is.
Vanaf dat moment kun je in de box gaan oefenen. Hand achter de oren, hoofd laten zakken en stapje achteruit. Als het voorbereidende werk goed is geweest, hoeft hij nooit meer zijn hoofd te stoten.

IndianHorse schreef:@Cassidy: ik rijd western met hem en oefen veel grondwerk/freestyle.
Op mijn commando loopt hij wel netjes naar achter. Dus zodra ik "back" zeg loopt hij netjes pasjes naar achteren totdat het goed is. Dit doet hij met zijn hoofd netjes ontspannen naar beneden ....