Hoi,
Na aanleiding van een bijt van een paard (nogal gemeen) (viewtopic.php?f=1&t=847497&hilit=)
zou ik graag een topic willen starten waarin iedereen me tips en adviezen kunnen geven zodat de pony weer 'normaal' kan worden en de weg die ik ben ingegaan kan vervolgen.
Ik ben namelijk te gek op de pony om weg te doen en voor zover ik weet heeft hij niks kwaads in zijn zin. Hij heeft nog nooit gebeten.
Afgelopen woensdag heeft Dustie me gebeten, donderdag hielp ik alweer om hem te zadelen en vrijdag deed ik zelfstandig zijn deken enzo weer op.
Zaterdag uit weide gehaald en zondag aan de longeerlijn (waarbij Roverrr van bokt) me heeft geholpen.
Iedereen is gek op de pony, hij mankeert niks (DA is erbij geweest) en heeft totaal geen bedenkbare reden.
Maar kan iemand me tips geven hoe ik hem nu het beste weer aan het werk kan zetten?
Ik dacht zelf aan Longeren (met singel, maar zonder echte bijzet, omdat hij dat nog nooit had gedaan). Oja, Dustie is een pony van 23 jaar!!!
Zal hij bang zijn dat zijn luxe leventje hem zou worden afgepakt? Kapitein heeft dit namelijk ook gehad, maar in mindere mate. Hij kreeg namelijk elke dag winterwortels,appels,musli, knoflook-snipper en snoepjes. Nu krijgt hij 1 appel, 1 winterwortel en een beetje musli met knoflook erdoor heen.
Alle tips zijn welkom (behalve verkoop hem, want dat is voor mij nu nog geen optie, wil eerst zeker weten dat ik er alles aan gedaan heb).