leren chaps of leren laarzen, wat is fijner?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

leren chaps of leren laarzen, wat is fijner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:06

Hoi!

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik leren chaps of leren laarzen moet kopen.. Omdat ik op stal werk, zijn mijn rijschoenen vrij snel lelijk en dat ziet er niet echt uit met leren chaps erboven dan. Ik heb ooit hele oude (lees: minstens 10 jaar oud, 7 jaar niet gedragen) leren laarzen overgekocht, maar dat was absoluut geen succes, die waren zo hard als beton en stond dus in vaste positie naar haar voeten. Heb met die laarzen dus slechte ervaringen, en nou ben ik er bang voor dat ik dalijk een hoop geld uitgeef aan leren laarzen, en ik het dat niet fijn vind en ze alsnog op zolder belanden. Maar aan de andere kant, als ze zo vervelend zijn, dan zou niet zo ongeveer iedereen ermee rijden Haha!
Nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen, leren laarzen: ja of nee?

Sheran

Re: leren chaps of leren laarzen, wat is fijner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:45

Leren rijlaarzen worden ook lelijk als je ze de hele dag aanhebt en er al die klusjes mee doet. Bovendien zul je de eerste tijd behoorlijk zere voeten krijgen. Tegen het probleem van het inzakken en vaste vorm krijgen van de laarzen kun je gewoon laarzenspanners gebruiken.
Het is een beetje zonde van de leren rijlaarzen, denk ik. Zelf heb ik een paar rubber laarzen (hele oude) voor het vieze werk en als het regent en mijn leren waren oorspronkelijk alleen voor de lessen en wedstrijde, maar de laatste tijd draag ik ze vaker. Dus dat kan ook: op schoenen rondbanjeren en wisselen als je gaat rijden Haha!.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 20:26

Owja, dat was ik vergeten erbij te zeggen, sorry Haha!
Ik zou dan dus idd het werk met rijschoenen doen en als ik ga rijden laarzen aandoen, zou idd nogal zonde zijn van de mooie laarsjes Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:29

Ik heb voor de wedstrijden de leren mountain horse en bij training schoenen met chaps. Zo blijven mijn laarzen mooi. Voordeel van de mountain vindt ik dat het zacht leer is en je veel meer bewegings vrijheid hebt. Net als bij chaps.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:34

ikzelf vind chaps met jodpurs fijner...heb nu mooie leren van kavalkade..
Hiervoor heb ik leren laarzen gehad maar vond het een ramp...9 van de 10 keer kon er bijna niet in komen na een dag werken en in het weekend zaten ze weer te los...
Heb je goed chaps en jodpurs dan hebben ze ook de uitstraling van leren laarzen...
Met werken in stallen zal ik ook andere schoenen aan doen..

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:27

Dan zou ik voor gaithers kiezen met chapschoentjes omdat ze inderdaad ook de uitstraling hebben van leren rijlaarzen.
Zelf heb ik ook nog leren rijlaarzen en na een dag werken heb je er wel blaren van!!
+ als je gaat rijden kun je je gaithers eraan maken en met werken erweer af Knipoog

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:35

Ik vind het rijden met goed passende lederen laarzen het fijnste.
Als je ze goed aan laat meten en van goede kwaliteit neemt zouden ze ook niet pijnlijk moeten zijn bij het dragen.
Ik heb in ieder geval nog nooit last gehad van zere voeten/benen van laarzen.

Voor stalwerk zou ik altijd een goede stevige schoen blijven dragen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:41

Absoluut laarzen, maar ik heb dan ook zwakke enkels waardoor ik er snel last van heb met rijden. Met leren laarzen (ik heb ze van Petrie) heb ik er geen last van.

vivaldi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:40

Heb sinds een paar weken chaps van kieffer, bevallen mij erg goed en blijven er ook mooi uitzien.

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:58

vroeger reed ik met chaps maar sinds ik met laarzen ben beginnen rijden wil ik niets meer anders. Het gevoel is voor mij beter met laarzen dan met chaps

Lot__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:11

Ik vind leren rijlaarzen fijner. Chaps zijn ook wel fijne voor als je de hele dag met je paarden bezig bent. Maar ik draag het liefste leren rijlaarzen..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:11

Ik heb zelf zowel leren rijlaarzen als leren chaps..Ik zou zelf voor de chaps kiezen. Zitten super fijn, kan er heerlijk mee rijden, geven de stevigheid die ik bij een leren laars ook heb. Ik heb expres voor chaps erbij gekozen, omdat ik op mijn stage, zoals blokstage, wel regelmatig mag rijden. en ik het dan zonde vind dat mijn dure laarzen snel slijten. Dus daarom voor mij chaps Lachen..Laarzen komen uit de kast voor wedstrijd/clinics.

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:05

Ik zweer bij chaps, maar dat komt omdat ik geen fijne rijlaarzen (lees passende en betaalbare) kan vinden. Heb nu schoenen met chaps en ik vind het heerlijk, ik wil dus ook geen laarzen meer!!

Pienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:10

Chaps zitten veel lekkerder vind ik Lachen

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:39

ik vind laarzen fijner! dan blijven je benen makkelijker aangesloten zitten! Bloos

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:49

Je geeft het in je beginpost al wel een beetje aan..

Citaat:
Maar aan de andere kant, als ze zo vervelend zijn, dan zou niet zo ongeveer iedereen ermee rijden Haha!

en je slechte ervaring van 'vroeger'..
Leren rijlaarzen blijven leren rijlaarzen, voor zover ik weet heeft er geen revolutie plaatsgevonden oid Knipoog
Dus nog steeds:
hard, stug, koud aan je voeten, NIET geschikt om de hele dag op te lopen, maar wel een mooie uitstraling Pling Maar dat is mijn mening Bloos

Op wedstrijd overleef ik het nog wel, maar dagelijks lijkt me niks..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:13

ik kan op mijn leren laarzen anders uren lopen Ja

niet meteen vanaf week 1 natuurlijk, je moet ze wel goed inlopen. maar als dat eenmaal gebeurd is zitten ze prima Ja

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:15

Ik vind laarzen fijner Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:54

Laarzen. Ja

Rahel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:22

ik zou chaps doen, kan je uit doen als je klaar bent met rijden.. en als je bang bent dat die schoenen kapot oid gaan. koop dan wat goedkopere want leren laarzen gaan dr ook zo uitzien en dan ben je denk blij als je maar 40/50 euro kwijt ben dan 300.. of je koopt extra rubberen voor de klusjes...

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:29

Ik zou voor chaps kiezen vind ik ook een voordeel in de zomer, ik loop dan op mijn schoentjes en ga ik rijden doe ik mijn chaps aan (heb leren van ariat classic 11) en ben ik klaar met rijden kan ik ze weer lekker uit doen, leren laarzen lijkt me warm voor bijv de zomer! in de winter is het weer een ander verhaal maar dan kun je ze aanhouden (ik wil voor de winter wel lekkere warme laarzen de Rimfrost van Mountain Horse

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:01

Ik denk dat leren chaps beter zijn. Want leren laarzen moet je ook eerst heel goed inlopen en dat kan soms nogal pijnlijk zijn:P

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 19:31

Poeh, de meningen zijn behoorlijk verdeeld! Haha, nou, nu weet ik het helemaal niet meer Haha!

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:41

Ik vind leren chaps fijner. Lachen

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:47

Laarzen Lachen Moest er erg aan wennen maar vind het nu te gek! Lopen en rijden heeeeerlijk