Lid van 2 verenigingen , mag je dan starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_WenDy

Lid van 2 verenigingen , mag je dan starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:01

Ik ben Niet rijdend lid van de vereniging van de manege waar ik rij. Nu is het zo dat ik in januari ga starten maar voor dat paard lid ben/ga worden van een andere vereniging. Nu hoorde ik dat ik dan niet mag starten omdat ik lid ben van 2 verenigingen; wie weet hoe dat zit?

KarinvdM

Re: Lid van 2 verenigingen , mag je dan starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:55

Citaat:
Artikel 27 - Registratie gegevens KNHS-lid
1. Om deel te kunnen nemen aan KNHS-wedstrijden dient een sporter lid te zijn van
een lidvereniging van de KNHS. De KNHS registreert de personalia van het lid.
2. Het is mogelijk lid te zijn van meerdere lidverenigingen. Wanneer aan wedstrijden
wordt deelgenomen kan een KNHS-lid uitsluitend voor één lidvereniging uitkomen.
Alleen sporters tussen 12 en 18 jaar die zowel een pony op ponywedstrijden als een
paard op paardenwedstrijden willen uitbrengen, mogen tot het einde van het jaar
waarin zij de 18-jarige leeftijd bereiken voor een ponyvereniging en een paardenvereniging
uitkomen.
3. Wanneer aan wedstrijden wordt of gaat worden deelgenomen, dienen de bepalingen
in de diverse disciplinereglementen met betrekking tot de minimale leeftijd
van een deelnemer in acht genomen te worden.

Dit staat in het Algemeen wedstrijdreglement.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 21-10-07 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:56

en maakt het dan uit dat je wel of niet rijdend lid bent?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:31

Dat maakt niet uit jeftah. Je mag gewoon van 2 verenigingen lid zijn, maar je mag maar bij 1 van de verenigingen een startkaart hebben.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:43

Kylan schreef:
Dat maakt niet uit jeftah. Je mag gewoon van 2 verenigingen lid zijn, maar je mag maar bij 1 van de verenigingen een startkaart hebben.

Dit is ook afhankelijk van de reglementen van de betreffende verenigingen. Ik was lid geworden met 1 paard bij vereniging A, wilde geen wedstrijden starten, was zelfs geen KNHS lid, aleen verenigingslid. Met mijn 2e paard wilde ik lid worden bij vereniging B, KNHS lid worden en gaan starten. Ik heb toen moeten kiezen bij welke vereniging ik lid wilde zijn, want vereniging B stond niet toe dat ik van meer verenigingen lid was. Aangezien ik geen zin had in gezeur, heb ik dus een keuze gemaakt. Kijk dus ook goed naar de reglementen van de verenigingen!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 21:56

oke, bedankt!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:12

Noppert schreef:
Dit is ook afhankelijk van de reglementen van de betreffende verenigingen. Ik was lid geworden met 1 paard bij vereniging A, wilde geen wedstrijden starten, was zelfs geen KNHS lid, aleen verenigingslid. Met mijn 2e paard wilde ik lid worden bij vereniging B, KNHS lid worden en gaan starten. Ik heb toen moeten kiezen bij welke vereniging ik lid wilde zijn, want vereniging B stond niet toe dat ik van meer verenigingen lid was. Aangezien ik geen zin had in gezeur, heb ik dus een keuze gemaakt. Kijk dus ook goed naar de reglementen van de verenigingen!

Wat is dat voor onzin? Wat heeft die andere vereniging er nu mee te maken dat je ook lid bent ergens anders? Ik bedoel, of je nu lid bent van twee rijverenigingen, of naast het paardrijden ook nog fanatiek zwemmer en badmintonner bent, waardoor je ook lid bent van een zwemvereniging en badmintonvereniging, dat mag wel, maar omdat je toevallig een tweede rijvereniging hebt uitgekozen om om wat voor persoonlijke redenen dan ook, mag het niet?

Nou, dan zou ik het wel weten, dan zocht ik naar een andere vereniging.

Sorrie, erg offtopic.

@ TS: het antwoord is al gegeven, voor de KNHS maakt het niet uit of je van meerdere verenigingen lid bent, als je maar voor 1 vereniging wedstrijden rijdt (mocht je met een ander paard ook nog een startkaart willen aanvragen, moet dat dus voor dezelfde als waarvoor je nu een startkaart aanvraagt).

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:53

De rijvereniging waar ik voor gekozen heb, heeft nu eenmaal geweldige faciliteiten (eigen overdekte rijhal, waar je onbeperkt gebruik van mag maken, goede sponsor etc. etc.) dus dat is de reden dat ik voor deze vereniging gekozen heb. In hun statuten staat ook inderdaad dat je maar van 1 rijvereniging lid mag zijn. Ik denk dat het ook komt omdat ze bang zijn dat mensen lid worden om de faciltiteiten en vervolgens voor een andere vereniging gaan uitkomen, maar goed, dat is mijn gedachte Haha!
Echt onzin vind ik het niet, ze zullen wel door "schade en schande" wijzer geworden zijn........

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:26

Hoe zit dat met het paard/pony?? Mag deze uitkomen voor 2 verschillende verenigingen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:42

Ja, dat mag wel.
Je hoeft dus als bijrijder niet van dezelfde vereniging lid te zijn als de eigenaar die ook met het paard start.

Adala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:35

Beetje offtopic maar ik vraag het me al een tijdje af:
In het KNHS reglement staat dat je lid moet zijn van een bij de KNHS aangesloten vereniging. Hoe zit dat, als de een eigenaar van een paard, dat gewoon thuis staat, wil starten? Kan je je inschrijven bij een vereniging zonder daar op stal te staan/te rijden??

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:03

Adala:Een vereniging heeft eigenlijk niets met de stalling te maken, ze gebruiken alleen de accomodatie van een manege of pensionstal. De meeste ruiters hebben hun paard thuis of op een pensionstal staan, dus je zoekt gewoon een goedkope vereniging waar je lid wordt en die jou als lid aanmeld bij de KNHS en je startkaart en coupons regelt.
Lidmaatschap van zo'n vereniging kost tussen de €30,- en €45,-, dan komen nog de kosten voor het lidmaatschap bij de KNHS bij (die zijn overal hetzelfde).

Adala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 08:15

Bedankt, ik snap het Haha!. Ik dacht dat een vereniging altijd samenging met de stalling.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:15

Nee hoor, en je hoeft ook niet persé de vereniging bij jou om de hoek te nemen, het moet wel in de kring liggen waar je het meest wilt starten.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:17

Adala schreef:
Bedankt, ik snap het Haha!. Ik dacht dat een vereniging altijd samenging met de stalling.

Nee hoor, ik heb de paarden gewoon thuis staan. Onze rijvereniging heeft weliswaar een overdekte rijhal, maar geen stallen.

Kiko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:25

dat wist ik ook nooit!
fijn dat ik het nu weet!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:22

marietje27 schreef:
Nee hoor, en je hoeft ook niet persé de vereniging bij jou om de hoek te nemen, het moet wel in de kring liggen waar je het meest wilt starten.

Ook dat hoeft niet. Ik rijd voor een vereniging in Kring West-Brabant, terwijl mijn paard staat in Kring Zuid-Hollandse eilanden en daar rijd ik ook mijn wedstrijden.

Alleen als ik mee zou willen doen met selectiewedstrijden, moet ik die in de kring van mijn vereniging meerijden, maar waar je start maakt niet uit voor waar je lid bent.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:40

Citaat:
Alleen als ik mee zou willen doen met selectiewedstrijden, moet ik die in de kring van mijn vereniging meerijden, maar waar je start maakt niet uit voor waar je lid bent.

Dit klopt, had het er eerst bij willen zetten maar vond het achteraf niet nodig omdat diegene die het vroeg waarschijnlijk nu nog niet aan selectiewedstrijden mee zal doen, vandaar. Haha!

Adala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:50

marietje27 schreef:
Dit klopt, had het er eerst bij willen zetten maar vond het achteraf niet nodig omdat diegene die het vroeg waarschijnlijk nu nog niet aan selectiewedstrijden mee zal doen, vandaar. Haha!

Groot gelijk, ik heb tot nu toe alleen maar onderlinge wedstrijden gereden. Het zal dan ook nog wel even duren voordat ik aan selectie wedstrijden mee zal doen, maar ik doe mijn best, en zo weet ik het vast voor als ik aan selectie wedstrijden mee ga doen Pling.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:07

Wie weet Adala, over een paar jaar doe je misschien wel mee met de selecties, gewoon lekker gaan starten en met plezier blijven rijden. Haha!