Petrie gaiters, maat advies gevraagt!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brilsmurf

Petrie gaiters, maat advies gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:25

Hallo
Ik ben van plan petrie gaiters te bestellen, maar nou heb ik een vraag over de maten. Mijn kuitbreedte (met rijbroek aan) is 37 cm. Nu moet ik kiezen kiezen tussen een kuitbreedte van 36cm of 38 cm. Welke zou ik moeten kiezen? rekt die elastiek goenog mee voor mij om de 36 cm te nemen? En zou een 38cm te groot uitvallen of niet?
alle advies is welkom, zijn er mensen die hetzelfde voor hadden?

dank je

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Petrie gaiters, maat advies gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:40

Een mogelijkheid: passen.....
De een met 37 cm vind het niet erg dat ze wat strak zitten en kiest de 36, de ander vind dat wel vervelend en neemt de 38. Bovendien hangt het ook nog van de vorm van je kuit af.....

Ik zou ze gewoon gaan passen en kijken wat jij het fijnste vind zitten. Ze lopen wel iets uit, maar als ze minder strak zitten lopen ze uiteraard ook minder uit....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:41

maar als ze te strak zitten doe je ze niet mer plezier aan, dus idd gewoon gaan passen..

brilsmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 20:57

tja, das nu juist het probleem, ik ging ze bestellen van een site uit nederland omdat ik ze hier in belgie niet kan vinden. toch bedankt voor het antwoord, ik denk dat ik ga gaan voor de 36 en hopen dat de elastiek genoeg mee geeft.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:58

heb je welgemeten met rijbroek en sokken?
dat wil nog wel eens schelen Knipoog

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:00

Bij mij zitten ze voor geen meter. Sluit overal mooi aan, behalve aan de bovenkant en heb daar een lelijk gapend gat.
Ik zou naar een ruitersportzaak gaan en ze even passen.

brilsmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 18:29

Ik heb ze gemeten met mijn rijbroek aan en sokken zo van die lange sokken doe ik niet aan. Het stomme is dat ik ze niet kan vinden hier in belgie in een gewone ruitersportzaak. dus passen kan ik niet. Maar ik heb ze besteld in 36cm. ik heb altijd liever dat alles wat strakker zit, en het heeft een elastiek en het leer zal ook nog wat meegeven na een tijdje. bedankt voor de reacties!