mijn eerste wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chance

mijn eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:19

Hallo,

Ik heb vandaag mijn eerste dressuurwedstrijd gehad. Mijn paard liep niet echt lekker continu tegen de hand en tegen het been. Van de week thuis liep ze eigenlijk wel lekker. Alle oefeningen gingen goed, vooral het halsstrekken enzo.
In de 1e proef deed ze dat ook super, alleen het commentaar van de jury was "niet getoond " Verward

Mijn eerste punten voor de b waren (niet schrikken) 156, en 159.
Ik had gehoopt op eigenlijk rond de 170, maar ja volgende keer beter. Hard oefenen de komende tijd. En aangezien ze niet een makkelijk merrie is om te rijden. Ze is wel Z dressuur en springen maar dat wil niet zeggen dat ze gemakkelijk is. Ik heb blijkbaar toch nog meer oefening nodig om haar door te krijgen.

Maar verder: Iedereen klaagde erover dat er vandaag zeer laag gejureerd werd. Er reed een jongen mee en die reed keigoed en die kreeg maar iets van 180 punten ofzo.:/

Hopelijk volgende keer een topic van mij met betere punten voor mijn dressuur Knipoog

Niekoezz

Re: mijn eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:20

Waar moest je rijden?

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:22

Ah joh volgende keer/keren beter Knipoog Ik ben zelfs al een x uitgesloten (3e wedstrijd in de B Koe )

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:32

@Niekoezz ik had in haarsteeg wedstrijd.

Ik vond het wel leuk om daar te rijden want op die manege ben ik begonnen met rijden toen ik 10 was. Dus meteen ook ff alle oude pony's en paarden begroet Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:41

Ach volgende keer beter, goed oefenen op het jurycommentaar!

lovemontii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:10

jammer dat het niet ging zoals je gehoopt had, als je goed blijgt oefenen en blijft volhouden gaat het volgende keer vast beter!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:01

hey,

ik heb zojuist op mijn gemak het jurycommentaar gelezen. Ik moet vooral werken aan de "impuls" en de aanleuning. Ze was ook bijna heel de proef tegen de hand.

Ik vond het op zich niet zo heel erg slecht gaan. We zijn zonder bokken en steigeren de bak rond gegaan Tong uitsteken
Thuis wilde ze nog wel eens een bokje geven of een beetje omhoog komen als ze echt geen zin heeft om nageeflijk te lopen.
Ik ben ook net pas achter gekomen dat voor 3/4 volbloed is ze is officieel een nrps ( haar papa is Pele en er zit ook abgar ofziets in haar bloedlijn. Ik heb hier geen verstand van hoor)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:55

Vraag of iemand je proefje op videocamara op wil nemen, dan kan je later zelf met je protocollen meekijken.
Soms heb je het idee dat je bv heel veel overgang laat zien, of in jouw geval, halsstrekken, en als je het dan terugziet dan zie je dat je nog veel meer kan strekken.
Succes volgende keer!

sanne_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:13

heb jij met de pony Z dresuur gereden of de vorige eigenaar
Als de vorige eigenaar Z heeft gerede zegt niet dat jij dat ook kan Knipoog Maar dat is niet stom bedoelt.
Want mijn pony sprong ook M en dat kan ik ook niet.
maar verder je moet gewoon blijve oefenen en gewoon wedstrijd rijden want, als je ergens anders wedstrijd rijd krijg je mischien wel hele hoge punten Haha!
Succes!! Knipoog

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:45

@sanne_adje hij heeft bij de vorige ruiters 3xz gelopen

Idd ik ben nog lange geen Z-ruiter en of ik dat ooit zal worden weet ik ook niet. Ik ben toch al 25 en ik heb ook niet de mabitie om tot aan de top te rijden, ik vind het gewoon ontzettend leuk om te rijden en werken aan de verbeter punten.