[EG]/[PG]Wie kent/heeft (het veulen van) Emily?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

[EG]/[PG]Wie kent/heeft (het veulen van) Emily?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:12

Zoals jullie misschien al eens gelezen hebben, verwacht mijn bijrijdtinker Emily in april een veulen van O'Malley (en is het de bedoeling dat dit mijn eerste, eigen paard wordt).
Nu weten we dat Emily al eens eerder een veulen heeft gehad en dit dus haar tweede wordt. Ik zou het erg leuk vinden om de eigenaren van dit veulen "op te sporen" om eens foto's te zien of er iets meer over te weten....

Eigenlijk geldt dit ook voor Emily zelf. Zij is een import-tinker en dus is er niets van haar voorouders bekend. Haar huidige eigenaar heeft haar sinds ongeveer mei dit jaar en eigenlijk weten we niets van haar voorgeschiedenis (hoe ze bereden is geweest etc.) Ik zou het dus ook heel erg leuk vinden om meer over Emily zelf te weten te komen.

Voor foto's verwijs ik naar mijn profiel,mocht dit hier niet goed staan...wil ik vriendelijk vragen om het voor me te verplaatsen Lachen

Emily is een tinker met levensnummer 528021199601847, zij is uit het jaar 1996 (geen datum o.i.d. bekend in het paspoort) en staat ingeschreven in het Nederlands Stamboek voor Tinkers. Zij is als 3 jarige naar de keuring geweest en heeft toen een 2e premie behaald en meer weten we eigenlijk niet van haar, behalve dat ze last heeft van zonne-allergie (dit is bevestigd door de dierenarts en hierom zijn haar manen kort (al groeien ze nu al redelijk), al was verteld door de verkoper dat dit was gekomen door "aanvreten" van de andere paarden in de kudde)

Emily is heel licht op de hulpen en zij weigert pertinent te springen en reageert angstig als ze al een hindernis ziet (al is het maar een klein stammetje dat op de grond ligt, wil zij er NIET overheen stappen)

Mocht iemand Emily kennen OF haar eerste veulen, zou ik het erg leuk vinden als je zou reageren want ik ben heel nieuwsgierig (ook naar hoe zij als moeder is e.d.)

Vasthi

Re: Wie kent/heeft (het veulen van) Emily?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:49

Ik zou navraag doen bij het secretariaat van het NSvT. Die hebben zeker de gegevens van de vorige eigenaar en waarschijnlijk ook van de fokker/eigenaar van het veulen (mits Emily gedekt is door een goedgekeurde hengst en er een dekbon is afgegeven)

Waarschijnlijk mogen zij de gegevens van de vorige eigenaar niet zo maar doorspelen, maar misschien kunnen ze je mailtje doorsturen naar de vorige eigenaar?

Leo

Re: [EG]/[PG]Wie kent/heeft (het veulen van) Emily?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 06:46

--> OV

nathalie2302

Re: [EG]/[PG]Wie kent/heeft (het veulen van) Emily?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 07:58

bedankt Lachen