Wie heeft de Muckboots?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie heeft de Muckboots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:12

Titel zegt het al, ik ben op zoek naar een rijlaars, waar ik ook goed mee door de blubber kan zonder natte voeten en als ze dan toch ook eens op mijn tenen gaan staan er een versteviging in de neus zit. Ik heb nu rijlaarzen en als gewonen stalschoenen, legerkisten. Laarzen voor zomers en laarzen voor in de winter. Nu kom ik bij de paardendrogist deze laarzen tegen: De Muckboot
http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=210&intSubgroepID=211&intProductID=35067

Wie heeft ze, hoe zitten ze, hoe waterdicht zijn ze en lopen ze ook uit? Vallen ze uberhaupt groot uit per maat?? Ik moet ze eventueel via internet bestellen, divoze heeft ze niet en de plaatselijke ruiterzaak ook niet namelijk.

felicity

Re: Wie heeft de Muckboots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:22

Ik heb ze nu een paar weken.
En ook via de paardendrogist besteld.

Ik werk zelf op een stalhouderij waar ik s'ochtends de paarden buiten zet in weer of geen weer. Dus ook veel te maken met gigantische blubberpaden waar ik een uur in loop te baggeren. Maar ook sta ik dagelijks meerdere stallen uit te mesten. Dan geef ik s'avonds les.

Ik heb zelf ook leren laarzen gehad en goedkope rubberen. De leren laarzen kunnen niet tegen zoveel blubber mest en urine. En bij mij waren ze dan ook naar een halfjaar kapot. Heb diverse gehad.
Rubberen laarzen kunnen goed tegen blubber en mest maar lopen niet lekker. Kreeg na een halve dag echt zere voeten. En als het wat kouder word vriezen me tenen er af als ik les sta geven.

De muckboots vind ik echt een hele goede uitkomst. Ik vind ze niet mooi om te zien. Maar ze kunnen goed tegen de blubber, mest en urine. Goed stevig voetbed ze lopen dan ook goddelijk. En door het neopreen krijg ik ook geen koude voeten als het wat kouder is. Zweetvoeten heb ik er ook nog niet ingehad (maar heb ze dan ook nog niet aangehad in de zomer).

De service van de paardendrogist is ook erg goed. Je krijgt een boekje erbij en pantysokjes. In het boekje staat hoeveel gerantie je hebt hoe je ze moet passen wat te doen als ze niet passen enz enz.
Je mag de laarzen met pantysokjes ook een week proberen (maar dan wel binnenhuis).

Ik ben heel tevreden over de laarzen maar ook over de service van de paardendrogist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:19

HAR --> RUI.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:27

Hoe vallen de maten?

En zou mijn hoge wreef erin komen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:29

Musicjohn@bokt heeft ze ook. Je zou hem evt. kunnen pm'en als hij dit topic niet ziet Lachen

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:43

Yip, ik heb ze ook.

En ik kan alleen maar beamen wat Felicity schrijft. Ja

De maat valt overigens normaal uit. Ook voor mensen met hoge wreven (zoals ikzelf) zijn deze laarzen geen probleem.

Ze zijn dan wel aanzienlijk duurder dan gewone rubberen laarzen, maar nog steeds goedkoper dan leren laarzen.

Op dit moment heb ik een soortgelijke laars van een ander merk in bestelling in Engeland om eens te kijken hoe die bevallen. Die zijn namelijk ietsjes goedkoper. Zie ook hier:

http://www.tackanory.co.uk/product.php?xProd=556

Als ze net zo comfortabel zitten, en de kwaliteit is net zo goed dan ben ik voornemens om dit product te gaan importeren voor de verkoop.

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:07

He dat lijken wel dezelfde laarzen! Maar komt 54 pond niet ongeveer overeen met 97 euro? Volgens mij iets meer zelfs?

Bij de paardendrogist zijn ze pas weer leverbaar vanaf januari.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:12

Mindim schreef:
He dat lijken wel dezelfde laarzen! Maar komt 54 pond niet ongeveer overeen met 97 euro? Volgens mij iets meer zelfs?

Arg, dat meen je niet. Huilen

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:23

Mindim schreef:

Nee, ik kom uit op ca. € 77,50

En wellicht dat ze goedkoper kunnen worden ingekocht bij grotere afname en dus voordeliger verkocht kunnen worden.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:53

Mijn instructrice heeft ze ook. Ze zitten super. Alleen een grote maar, doordat het rand rubber/stof net op de rand van het zweetblad zit, begint het na 4 keer ermee gereden te hebben al te slijten. Zal bij mensen met een veelzijdigheidszadel dus geen probleem zijn, maar bij een dressuurzadel kan het wel een probleem worden.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:15

Antheman schreef:
Mindim schreef:

Arg, dat meen je niet. Huilen

Alleen maat 36 kan je pas weer vanaf januari bestellen! De rest is nog wel leverbaar per direct Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:27

Bij maat 38 staat dat ze ook pas vanaf januari leverbaar zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:32

Weet iemand waar ze verder nog te koop zijn???

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:45

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:22

Esther_ schreef:
Mijn instructrice heeft ze ook. Ze zitten super. Alleen een grote maar, doordat het rand rubber/stof net op de rand van het zweetblad zit, begint het na 4 keer ermee gereden te hebben al te slijten. Zal bij mensen met een veelzijdigheidszadel dus geen probleem zijn, maar bij een dressuurzadel kan het wel een probleem worden.

Ik heb een dressuurzadel en had in het begin dat probleem ook. Maar toen bleek ik dus gewoon te kort te zitten met mijn beugels. Heb ze nu een gaatje langer gedaan de beugels. En nu nergens meer last van. EN met rijden zit ik ook veel beter nu ik een gaatje langer zit.