In jullie regio ook zo weinig pony springwedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

In jullie regio ook zo weinig pony springwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 11:09

Hoi
Ik heb sinds kort springcouppons en ik wil nu dus heel graag springen starten met m'n pony.

Zo gezegd zo gedaan en ik ging dus kijken op startlijsten.nl. Nou zijn er tot het einde van het jaar welgeteld 3 wedstrijd tussen de 0 en 30 km afstand van mijn woonplaats. Eentje op texel (met de boot over kost klauwen met geld) eentje op 30 km afstand (dat vinden m'n ouders te ver) en eentje op 2de kerstdag. Nou lijkt het me logisch dat je op 2de kerstdag thuis zit bij je familie en niet op wedstrijd gaat.

Maar er zijn dus amper springwedstrijden in de regio voor pony's, hoe zit dat bij jullie?
Groetjes Marijke

Elliebelle

Re: In jullie regio ook zo weinig pony springwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:32

Hier in de regio zijn er best wel veel hoor.
Zowel wedstrijden als oefenparcoursen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:36

Hier in mijn kring/regio heb je ook zo goed als niks aan springwedstrijden..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:07

Er is hier idd niet veel, maar als je aan die 30 km-grens vast gaat houden dan is er voor de paarden ook niet veel hoor
Dan zou ik ook net aan middenmeer kunnen rijden in de winter en dan anna paulowna. Heel misschien haal ik beukers ook nog net, maar ik denk dat ik er dan al wel overheen kom...

En in de zomer is het dan eigenlijk niet veel beter.

Er zijn hier wel meer paardenwedstrijden dan ponywedstrijden, maar je moet echt niet om de hoek willen rijden er zijn hier ook gewoon minder accomodaties dan in het oosten en zuiden.
En bovendien is de deelname minder groot in het springen, waardoor er maar één wedstrijd per weekend in de regio georganiseerd mag worden van de bond(enkele uitzonderingen niet meegeteld).

Waar zit je precies? Misschien heb ik nog wat tips voor je?