Paard overschepen naar amerika, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Paard overschepen naar amerika, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 19:50

Mijn kinderdroom was altijd om later naar amerika (of portugal, maar dat terzijde) te gaan, daar te gaan wonen en daar oud te worden samen met paarden en een eigen landje en bijbehorend krakend houten huis.

Ik ben nu bijna 17, doe een ict opleiding (mbo) wil nog wel even doorstuderen natuurlijk (wil zowiezo nog en dierenhouderij opleiding hebben en het liefst nog iets anders erbij).
Maar toch ben ik me nu al aan het orienteren, zeker nu die dollar koers zakt en zak en zakt.
Mijn vader wil ook dolgraag naar amerika (soort van, hoe eerder weg hoe beter).

Maar hoe zou dat moeten om een paard (3 stuks daarvan Clown) naar amerika mee te nemen? Via boot, vliegtuig enz?
Welke staat zou het beste zijn? Ivm huisprijzen, landgoed, hurricanezeisoen, spinnen/slangen/alligators.
(ik hou ook absoluut niet van drukke steden, dus hoe afgelegener hoe beter).

Natuurlijk zijn dit nog steeds toekomstplannen omdat ik zowiezo eerst mijn opleiding afwil hebben (tenzij de dollar lager dan 10% van de euro komt ofzo, maar dat zal wel nooit zo zijn). En daarna kijk ik verder.

Maargoed, to the point, hoe kun je paarden laten overbrengen naar amerika, welk prijskaartje hangt eraan enz.

Concorde

Re: Paard overschepen naar amerika, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 05:31

Ten eerste: Het is echt verdomd moeilijk om een permanent visa te krijgen voor de USA. meer lezen daarover kun je op http://www.allesamerika.nl
Ik zit nu in California op een paardenbedrijf, en het is hier echt mooi. Zit +-40 minuten van San Francisco af, de stal is aan de rand van een klein plaatsje, mooi buitenaf. Ben er nog maar net, dus heel veel weet ik nog niet.
Ik ben met paarden als groom naar Los Angeles gevlogen. Deze paarden vlogen met KLM. Ze gaan in een container (staan ze in als in een 2paards trailer, maar dan met max 3). Een eigenaar in Nederland die zijn paard naar amerika wil vervoeren neemt contact op met een agent, zoals Langeweg Livestock (was de tussenpersoon waarmee ik te maken had). Met hem regel je wanneer het paard zal vliegen, je moet 'm dan afleveren op Schiphol op het dierenhotel. Ook de financieen regel je met hem. Zo'n grapje loopt iig in de duizenden euro's per paard, hangt ook van je bestemming af (New York is dichterbij dan LA bijvoorbeeld).
Een paard dat naar amerika gaat moet verschillende bloedtesten hebben gehad, welke dat precies zijn kan de agent je ook vertellen. Ook een gezondheidsverklaring van de RVV moet 'ie hebben. Word allemaal zowieso een erg kostbaar grapje.
Volgens mij is vervoer per boot duurder én het duurt natuurlijk veel langer, zou niet mijn keus zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:00

www.ehs.be voor een vrijblijvende offerte Lachen Zij regelen alles voor je, van stal tot stal transport, bloedtesten etc. (heb daar stage gelopen)

Verder zijn er meer bedrijven die deze diensten leveren Lachen Kosten moet je toch wel voor een duizendje of wat rekenen...

Voordeel van Amerika is wel dat er zeer regelmatige vluchten gaan, afhankelijk van waar ze op vliegen. Maar er gaan sowieso 3 vluchten per week richting daar Lachen

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:52

Zover ik weet zijn Florida, California en Ney Yersey echte paardenregio's. Hier wordt ook veel naar toe gevlogen met paarden. Enkele jaren terug kostte een paletplaats (=1 container) €15000, dit wordt dan verdeeld over het aantal paarden in de container. Maar dit is alleen het vervoer per vliegtuig. Het bedrag inclusief transport (van en naar vluchthaven), bloedtesten en quaranaine(s) loopt op tot minimaal €7500 per paard afhankelijk of ze nog een aanvullende quarantaine moeten doen.
Zelf heb ik goede ervaringen met www.horseservice.nl Heb veel voor hun gevlogen.