Ik heb een probleem, best een groot probleem.
Zolang ik bij mijn entertje ben, zijn er helemaal geen problemen. Wandelen, voetjes geven, knuffelen.
Het is oke. Hij kan soms wel wat grijnzig kijken in de stal, maar voor de rest gaat het helemaal goed.
Ze was altijd al wel meer op mij gericht, vanaf dr geboorte ben ik er eigenlijk tot de 1e maand alleen bij geweest omdat mijn vader erg ziek was. Maar tot nu toe viel het altijd wel mee met vreemdelingen ze deed dr oren wel plat in der nek en erg happen en verkocht m dan ook altijd een flinke klap en dan was het over. Maar vandaag toen ik op school was belde de hoefsmid op naar mn moeder of die kon komen omdat hij woensdag niet kon. Oke zei mijn moeder, niet bij nadenkend dat ik zon lange schooldag had, en mijn vader ook weg was. ( mijn vader accepteert ze redelijk)
Nou de hoefsmid kan en eerst mijn andere wat oudere pony gedaan. Helemaal geen problemen.
Toen janice. Hélémáál fout. Hij heeft het nog kunnen afmaken ook maar wat ik hoorde ze trapte als een gek en beet en sloeg en deed. Ze zijn er erg lang mee bezig geweest (driekwartier) en net toen de hoefsmid wegreed kwam ik pas thuis, ze hebben haar jammer genoeg niet heel erg gestraft, bijna tot niet. de hoefsmid had ons mam nog erg gewaarschuwd voor mij dat ik moest opletten met Janice. Ik vind het echt zo erg! en probeer al allemaal dingetjes om het toch te laten wennen aan vreemden. Later belde de hoefsmid nog op om nog een keer te waarschuwen en dat wil echt wat zeggen. Hij bood ook nog aan om te helpen met voertjes geven etc. en dat is ook wel heel fijn want dan heeft Janice weer een vreemde ervaring. Maar gewoon het idee dat mijn pony niet te vertrouwen kán zijn( dat kunnen ze altijd zijn maar zo
) bij anderen en ik er gewoon altijd bij moet zijn voordat er erge dingen gebeuren. En die nog kunnen gebeuren ook al ben ik er bij.. Sorry voor dit lange verhaal, moest het even kwijt.
Anybody help?
liefs, Myrlon
heel goed van je ouders.
niet straffen, ze voelt zich gewoon nog niet helemaal op haar gemak bij vreemde blijkbaar

Ik zou ook door andere mensen laten poetsen,voeren etc. Ik zou er alleen dan wel altijd zelf bij zijn.