Voor de jury`s onder ons

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Voor de jury`s onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:41

Zouden jullie dit proefje willen bekijken en vertellen wat jullie liever anders of beter zien,
en wat wel goed gaat Haha!

Het gaat helemaal niet slecht hoor, ik haal elke wedstrijd mijn winstpunten binnen, maar het kan altijd beter, en ik zou het leuk vinden om wat backup te hebben op de proef,

Hier is het filmpje het is proef 6 B dressuur, HC gestard omdat er eigenlijk alleen fnrs gereden werdt en wij er met onze tink toch waren, ik dus wel mocht mee oeffenen.

http://www.youtube.com/watch?v=zwJ4t9BwLvQ

ayhno

Re: Voor de jury`s onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:49

Ik heb even een klein stukje gezien..
waarom zit de voorleester??
ik vind het netjes ogen, wel heb je onrustige handen en benen

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:52

Ik ben geen jurylid, maar ik weet wel 1 tipje, wat je hele proef veel beter en netter kan maken, probeer je rustig aan te doen, bijvoorbeeld je overgang van galop naar draf, komt heel erg over op mij als pats boem draf, en hoeken in rijden dan is je baan groter.
Verder vind ik het niet gek dat je altijd winst rijdt, want ik vind dat hij lekker aan je been is, lekker ontspannen loopt, en hij loop netjes bij elkaar!Ik denk dat je het ver kan schoppen met hem.
Heel veel succes!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 14:55

Nou dit is de voorlezer van de FNRS die daar gereden werdt, die mevrouw is gewoon blijven zitten en heeft voor mij ook voorgelezen, zodat mijn man eens kon filmen.

Overgangen terug kan inderdaad beter, we zijn thuis ook heel hard aan het werk daaraan, het is al zeker 60 procent verbeterd met hoe het was.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:12

Nou Dobbel, ik zit elke wedstrijd te hopen om minimaal 10 combinaties die rijden zoals jij! Haha!
Je hebt m lekker aan t lopen, goeie impuls en aanleuning.
Enkele tips, probeer de overgang naar de middendraf en de overgang terug vanuit de middendraf meer te tonen, nu loopt je paard eigenlijk in 1 tempo door, en je hoeft maar een paar pasjes middendraf. Hetzelfde geld eigenlijk voor halsstrekken, je paard loopt in hetzelfde tempo door wat op zich goed is, maar er zijn maar weinig paarden die dan nog hals gaan strekken. Tip hiervoor is om m net voor t halsstrekken iets terug te nemen in tempo en dan hals laten strekken, denk dat ie t dan beter gaat doen, denk dat je hier niet vaak een voldoende op haalt of wel?
Ik vind je iets onrustige handen en benen niet storend, ken ergere exemplaren Knipoog
En het stoort je paard niet in zijn mond.

En verder kan ik alleen maar zeggen: Ga zo door! OK dan!
L1 moeten jullie nu al makkelijk aankunnen!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:29

Ziet er netjes uit hoor... ben nog geen jurylid, maar toch een aantal dingetjes.

Middendraf: meer overgangen tonen. Halsstrekken: hand meer volgen. Lijkt ook wel alsof hij een klein beetje tact verliest. Bij wendingen en gebroken lijnen: pas op voor uitzwaaien. Bij Afwenden: duidelijk rechtstellen. Voltes voor de galop: doorzitten. Voltes niet door de hoeken rijden, verschil laten zien met een hoek voor de volte en binnen de volte.

Het algemene beeld vind ik echt keurig... iets onrustige zelfhouding, maar niet echt storend ofzo...

succes!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:09

Ik heb je proefje gezien en ik heb hem ook even voor je beoordeeld, je zou bij mij op 185 punten uitkomen als je officieel had gereden. Ik vond je netjes rijden en zou meer van die combinaties in de ring willen zien!

Paar puntjes die me opvielen;

*Je stap en draftempo vind ik vrij hoog, daardoor komt er onrust in je proefje. Rij in een iets lager tempo maar wel met impuls.
*Rij op een volte de hoeken niet in (in draf voordat je in de galop moet aanspringen rij je helemaal de hoeken in).
*Meer voorwaarts neerwaarts tijdens het halsstrekken en niet je handen zo breed houden.
*Vang de overgang van de galop naar de draf beter op, je paard loopt daar onder je vandaan.
*Hakken meer uitdrukken.
*Verruimingen mogen meer in stap en draf.
*Neem meer tijd om te groeten, eerst netjes stilstaan, dan rustig afgroeten, niet zo snel-snel.

Heel veel succes verder!
Laatst bijgewerkt door Storm op 19-10-07 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:11

foutje dubbelpost

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 22:39

Heel erg bedankt al zover,
Ik ga helemaal met jullie mee hoor met dit filmpje, Wis was best gespannen zowel met inrijden als tijdens de proef.
(ik had overgens 184 punten er voor)
Halsstrekken is de ene keer heel goed, en de andere keer wil die niet, ik vergeet het ook nog wel mee te nemen in het losrijden af en toe,
Vandaag had ik weer wedstrijd en het halstrekken ging nu wel weer prima en daar had ik nu een 7 voor. ipv van een 5 bij die van het filmpje, heb de tip hierboven daar zeker voor meegenomen.
Ik was vandaag 3de met 193 punten,

Het tempo lijkt heel snel, maar toch als ik er op zit is het voor mijn gevoel niet zo, maar zal er eens op gaan letten, druk met de handen komt ook een beetje omdat ik veel moeite had met hem bij de hekjes te houden, en de hoeken door te rijden vond meneer ook een beetje eng. de ene bak licht hem beter als de ander. maar ach we zijn nu ook nog maar 7 keer officieel op pad geweest, dus komt vast helemaal goed.
Laatst bijgewerkt door dobbel op 19-10-07 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:43

storm76 zat er maar 1 puntje naast!
Goede jury dus Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 03:10

Ik heb je proef net bekeken. Ik vind niet dat je tempo te hoog ligt, maar dat hij juist lekker voorwaarts loopt.
De aanleuning vind ik mooi, maar soms komt er wat spanning op omdat hij een eng hoekje ziet.
De laatste middendraf was mooi, de eerste galop volte vond ik ook heen mooi. Het halsstrekken was prut Haha!
Middenstap kon ik niet goed zien van achteren.

Soms heb je even wat te weinig buiging, maar dat heeft ook wel wat met spanning/enge hoekjes te maken. Kortom; het ziet er echt prima uit zo hoor!

moow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:37

het ziet er leuk uit,
maar je handen moeten echt veel stiller!
voor de rest vind ik het er over het algemeen goed uitzien Lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:11

Ook een niet jurylid:
mijn inziens mag je op sommige stukken wat meer naar achter zitten, sommige stukken lijk je wat naar voren te zitten, of heb ik dat nu fout gezien?

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:26

Hier een wel jurylid die je proef bekeken heeft.
Graag zie ik meer van zulke combi's in mijn ring.
Je hebt um lekker aan het sjouwen. Onrustige zelfhouding vind ik meevallen, het is niet storend en zeker niet voor het paard.

Tempo is wel lekker vlot. Als aandachtspunt zou ik mee willen geven om meer tijd te nemen voor de oefeningen. Je kunt bijvoorbeeld in het draven/lichtrijden zelf 'iets' trager gaan lichtrijden. Hiermee ga je hem niet afremmen in tempo met je hand, maar komt hij wel iets terug zonder dat 'ie zijn passen gaat verkorten. Hierdoor heb je zelf net wat meer tijd om hoeken door te rijden en oefeningen voor te bereiden. Het beeld oogt dan wat rustiger en dan kun je met iets meer rust door de baan rijden.

Maar jullie zijn een leuke combinatie en je bent op een hele goede weg bezig! Haha! OK dan!

Oh ja, in het aangaloperen viel het me op dat je beide keren redelijk wat druk lijkt te hebben op de binnenteugel. Daardoor springt 'ie wat naar buiten weg. Overgang mag zowiezo vloeiender van draf naar galop.