De leren rijlaarzen van Ekkia?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_VZ

De leren rijlaarzen van Ekkia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 13:38

Doei!

In het boek van Ekkia, staan leren laarzen met vetsers voor €85, en zonder veters volgens mij wel met rits voor €120!
Hebben jullie al deze laarzen gekocht?
Wat is jullie ervaring ermee?

Ik ben namelijk opzoek naar leren laarzen die niet zo super duur zijn! Dus als jullie nog wat weten..

Rinske

Re: De leren rijlaarzen van Ekkia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:26

Zijn deze op maat gemaakt? Het lijkt me echt stug dat voor dat bedrag een degelijke leren rijlaars gemaakt kan worden. Ik vind Lipica al zo goedkoop (overigens wél maatwerk voor 160 euro).
Is het geen venetoleer waar ze van zijn gemaakt?

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 16:21

Ik heb geen idee!

Maar ik zit dus héél erg te twijfelen of ik ze nou moet nemen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:52

Ik wil ze ook graag een keer zien. Die van 85 zijn niet van leer hoor. De goedkoopste leren zijn 110 euro, gevolgd door een model van 179 en een model van 184 euro.
Maar ik weet ook niet waar je ze kunt kopen.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:55

germie schreef:
Ik wil ze ook graag een keer zien. Die van 85 zijn niet van leer hoor. De goedkoopste leren zijn 110 euro, gevolgd door een model van 179 en een model van 184 euro.

Ik meende dat fokkens in Warffum dat boek gebruikt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:58

Maar leveren zij ze ook voor de prijzen die in dat boek genoemd worden?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:02

Dat kan ik je niet vertellen.
Heb vrijdag een sjabrak uit het boek besteld.
We hebben het niet ver een prijs gehad. OOk heb ik zelf het boek niet.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:47

germie schreef:

Oww okee! Dat is met die veters toch?

En die van 110 is zonder veters toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:43

Die van 110 en die van 179 hebben geen veters, wel een rits. Ze zijn verkrijgbaar in 2 kuitmaten en 1 hoogtemaat per voetmaat. Ik ben bang dat ze voor mij zoals gebruikelijk veeel en veel te laag zijn, maar ik kan met de Equyer van Aigle niet rijden en 80 euro is dan nog heel veel geld. Leg je er een beetje bij, dan zit je op 110 en misschien dati k daar wel mee kan rijden. Ik zoek dus laarzen voor het vieze modderwerk en rijden. Het liefst zonder rits, maar die zijn er niet in dit segment.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:51

Jaa ik zoek dus ook zo iets!
alleen ik heb hele smalle kuiten daardoor is het moeilijk te vinden.

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:52

ik had even een vraagje , niet over de rijlaars , maar ik wil graag het rijjasje C.S.O wol uit het ekkia boek , maar ik weet niet waar je die kunt bestellen? want bij in onze ruitersport zaken daar hadden ze hem niet .. bestellen fokkens in warffum wel vanuit dat boek?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:56

als jullie iets willen bestellen kan je ook even kijken op www.pegasusruitersport.nl
Volgens mij kan je ook bestellen uit het boek bij hun.

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:00

ja , ik ben daar vanmiddag even geweest . maar ze zeiden dat ze hem wel wouden bestellen , maar hun hadden daar geen goede ervaringen mee omdat een jaar later ongeveer de bestelling pas aankwam .. vandaar ik nog even een ruiterzaak zocht waar ze hem misschien ook konden bestellen ..

x_Eefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:52

Volgens mij zijn ze niet van leer. Onder de honderd euro kun je zulke goede laarzen niet krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:01

Lijkt mij niet dat het leveren een jaar duurt. Kan wel enige weken duren, maar als het een jaar duurt, dan bestellen ze zelf niet direct nadat jij de opdracht gegeven hebt. Het kan zij ndat er een minimale afname is, maar dat horen ze dan ook te zeggen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:29

Hoi,

Ik ben ook bij meerdere ruitersportwinkels geweest kreeg bij de meeste te horen dat er een minimaal berag besteld moet worden voordat ekkia uitleverd. 1 winkel wilde daar ook niets meer bestellen vanwege de slechte klachtenafhandeling van ekkia en de lange levertijd

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:33

Thamar schreef:
ja , ik ben daar vanmiddag even geweest . maar ze zeiden dat ze hem wel wouden bestellen , maar hun hadden daar geen goede ervaringen mee omdat een jaar later ongeveer de bestelling pas aankwam .. vandaar ik nog even een ruiterzaak zocht waar ze hem misschien ook konden bestellen ..

HUUU????? Volgens mij verwar je ons met Pegasus Appingdam of zo. Wij kunnen alles uit de Ekkia catalogus bestellen en dat is er meestal met 3 a 5 dagen, dat is heel snel voor een levering uit Frankrijk. Dit komt omdat wij 'pro-dealer' zijn. Je kunt nooit bij mij in de winkel dit gehoord hebben, niet van mijzelf of mijn medewerkster. Ekkia is een hele fijne en snelle leverancier.

Wij zitten in Asperen, daar heeft Areke het ook over.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:35

x_Eefje_x schreef:
Volgens mij zijn ze niet van leer. Onder de honderd euro kun je zulke goede laarzen niet krijgen.

Deze rijlaars van Equitheme kost € 110,= is wel degelijk van leer. Weliswaar een gecoate leer soort, maar een heel goed uitziende laars. Er zijn genoeg andere merken die ook leer gecoate laarzen in hun assortiment hebben, denk maar aan de 'perfect' van Petrie Knipoog

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:36

Voor de Noorderlingen: Boer en Peerd zegt dat ze alles kunnen leveren. Heb zelf geen ervaring, maar er stond een groot bord met deze tekst in hun stand op NIC Zuidlaren.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:40

Amber_VZ schreef:
Doei!

In het boek van Ekkia, staan leren laarzen met vetsers voor €85, en zonder veters volgens mij wel met rits voor €120!
Hebben jullie al deze laarzen gekocht?
Wat is jullie ervaring ermee?

Ik ben namelijk opzoek naar leren laarzen die niet zo super duur zijn! Dus als jullie nog wat weten..

De laarzen van € 85,= zijn synthetische laarzen, dat staat er ook bij Knipoog , dat is idd geen leer maar ziet er wel uit als leer. Zeg maar een hele luxe rubber laars. Deze zijn overigens nog niet leverbaar, komen pas eind november voor het eerst op de markt. Wij hebben er dan ook nog geen ervaring mee.

De andere nieuwe Equitheme laarzen zijn wel van leer, de goedkoopste is € 110,= dit is echt een mooie laars voor dit geld. Mooi hoge dressuurboog en alles netjes en degelijk afgewerkt. Is wel een gecoate laars. Leverbaar in 2 kuitbreedtes. Even je kuiten opmeten en je weet of je een 'standaard' laars past. Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 15:52

Ik heb vanmiddag zo'n beetje alle laarzen uit de Ekkiagids gepast. Dus de winterlaarzen, die van plastic met rits en veters. Ook die van HKM met rits en veters van 70 euro, die van Ekkia van 110 euro, die van Equitheme van rond de 150, enz. Ik zocht namelijk een paar goedkopere laarzen die wel goed zitten en waar je ook nog eens op kunt lopen. De winterlaarzen vind ik te warm, zeker omdat ik ze nu ook al wil dragen. Die van 150-180 euro van Equitheme zijn te laag, zijn veel lager dan die van 110 euro.
Die van plastic zitten ook goed, maar zijn ook even lager dan die van 110 euro.

Ik heb dus die van 110 euro genomen. Het is wel echt leer, met een coating. Bovenstukje is met leer gevoerd, rest met stof. De afwerking is goed. De drukker boven de rits is vrij slap. De voet is vrij lomp vind ik. Maar ze zitten verder goed, de zool is van rubber en je kunt er dus goed op lopen. Het model volgt precies mijn been. En ze zijn komen ong. overeen met hoogte 49 van Petrie (vroeger was 49 hoogte bij Petrie 52, en die 52 is weer gelijk aan 52 van Cavallo). Dus ze zijn ook nog eens redelijk hoog. De kuitmaat is wat vreemd, want ik had 38 nodig, terwijl ik van Petrie en Cavallo toch echt op 40 uitkom. Je moet dus wel passen. Ze zijn bij mij zelfs mooi genoeg voor wedstrijden. Op het paard ogen ze lekker slank, en dan lijkt de voet ook niet lomp.