Paard op proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Press_Lover

Paard op proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 16:05

Kopers van een paard willen vaak het paard een week op proef hebben.. wat vinden jullie hiervan? ik vind het eigenlijk nog al wat als je een paard zo mee geeft aan mensen.
Je weet niet wat er daar gebeurd, en hij kan heel anders terug komen dan dat hij er heen is gegaan.
Ik zou graag jullie mening willen hebben!

Judje

Re: Paard op proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:09

Er zijn al meerdere topics hierover en sommigen ook heel uitgebreid dus misschien dat je via de zoekfunctie hier meer over kan vinden.
Zelf zou ik het NOOIT doen, net om wat je zelf zegt: wie weet zijn het wel mensen die er niet goed mee om gaan, het paard niet willen en dan zit je met een 'onhandelbaar' paard voor de verkoop.
Misschien dat je kan regelen dat ze een aantal keren bij jullie op stal kunnen rijden, zodat ze wel kunnen proberen, maar dat er wel zicht op is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:14

Eventuele kopers zouden in mijn geval het paard ter plekke en onder begeleiding/in mijn aanwezigheid mogen uitproberen, en er zelfs een maand over doen om te beslissen of het wat voor ze is of niet. Maar het paard gaat niet van het erf af voordat hij volledig is betaald, op het moment dat hij volledig is betaald en van het erf af is, is de koop rond.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:07

Toen ik mijn paard kocht, mocht ik hem 3 weken op proef. Maar: ik moest hem wel al volledig betalen, maar had wel de mogelijkheid om hem dan terug te brengen om mijn geld terug te krijgen. Gelukkig ging alles goed.

Zelf weet ik niet wat ik zou doen, maar meegeven zonder enige "waarborg", zou ik nooit never riskeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:09

Cassidy schreef:
Eventuele kopers zouden in mijn geval het paard ter plekke en onder begeleiding/in mijn aanwezigheid mogen uitproberen, en er zelfs een maand over doen om te beslissen of het wat voor ze is of niet. Maar het paard gaat niet van het erf af voordat hij volledig is betaald, op het moment dat hij volledig is betaald en van het erf af is, is de koop rond.

Dat scheelt me weer type werk
Zo denk ik er ook over. Ja

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:29

Ik ook, na een zeer slechte ervaring jaren geleden mogen ze hier zo lang oefenen etc. als ze willen, maar paarden meegeven doe ik NOOIT meer.

Niet iedereen is er namelijk even zuinig op!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:32

ik doe het ook nooit meer,tot 2x toe een zeer slechte ervaring gehad,mensen mogen het paard bij mij zo lang en zo vaak proberen wat ze willen,maar het paard gaat niet meer het terrein af om "uitgeprobeerd" te worden....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:34

Wat mijn hoofdreden zou zijn om het paard op proef te willen, is dat er dan voor de verkoper geen kans is om het paard zolang gesedeerd te houden. Ik heb iets teveel de donkere kant van de handel gezien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:45

precies,daarom mag een paard ook getest worden op eigen terrein,waarbij men niet hoeft te zeggen wanneer ze wel/niet langs komen,of hoe laat...

een paard een maand lang 24 uur per dag gesedeerd houden lijkt me onmogelijk,daarnaast zijn alle bloedproeven toegestaan...

maar echt no way dat ik een paard meer meegeef aan een vreemde,hoe leuk en lief ze er ook uitzien,heb daar een harde les mee geleerd .

en het desbetreffende paard dus ook...en die had het niet verdiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:31

Mogen gewoon een bloedproef laten doen als ze het niet vertrouwen...maar ook na het zien van een slechte ervaring gaat er bij mij nooit een paard mee.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:38

runningkawa schreef:
Cassidy schreef:

Dat scheelt me weer type werk
Zo denk ik er ook over. Ja

Ik ook. Ja
Ze mogen komen testen zovaak als ze willen, maar het beest mag pas mee als het betaald is.