Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Een kennis van mij kreeg toch echt via de verzekering die bij het ruiterbewijs hoorde de schade vergoed die zijn paard bij het voorbijlopen aan een toevallig geparkeerde auto had toegebracht. Dat is echter al een aantal jaren geleden, misschien is de verzekering inmiddels veranderd?

Cassidy schreef:Een kennis van mij kreeg toch echt via de verzekering die bij het ruiterbewijs hoorde de schade vergoed die zijn paard bij het voorbijlopen aan een toevallig geparkeerde auto had toegebracht. Dat is echter al een aantal jaren geleden, misschien is de verzekering inmiddels veranderd?
. 
Estragon schreef:Ik zou me echt niet druk maken om dat soort dingen...
Gewoon lekker buiten gaan rijden!! Je wordt echt niet aangehouden of je je even kan identificeren..
Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet waar dat fabeltje steeds vandaan komt dat je paard gechipt moet zijn en je een ruiterbewijs moet hebben.. Dat is namelijk klinkklare onzin!
Je moet je echt niet gek laten maken en gewoon lekker gaan rijden
barbara1970 schreef:Een paspoort en een chip is wel degelijk verplicht, zeker wanner je over straat gaat, een kopie maken mag eigenlijk niet omdat je eigendomsbewijzen, kentekens enz niet mag kopiereen, beetje krom maar goed zal wel een goede reden voor zijn, doch als je met je paard de weg op gaat ben je verplicht en ook in Duitsland (ik heb er gewoond) je paard te laten chippen en een paspoort bij het paard te hebben, zowel op stal als op de weg, heb je dat niet dan ben je in overtreding en krijg je een bekeuring.