Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Je moet je paard niet de gelegenheid geven om weg te lopen, omdat ze dat dan altijd gaat doen. Paarden moet je dwingen om na te denken, en dat doen ze niet zolang hun benen bewegen.
Wat je nu wilt doen - sacking out - is niet verkeerd. Maar hou je paard dan wel vast.
En de zadelnijd: hoe uit zich dat precies? Lelijk kijken als je met het zadel aankomt? Lelijk kijken of proberen te happen als je aansingelt? Singel je in etappes aan? Geef je je paard de gelegenheid om te bewegeng tussen de periodes dat je aansingelt? Hoe strak heb je de singel? Stap je op vanaf een opstapje?

Cassidy schreef:Hangen is iig wel goed, krukje is beter. Past het zadel goed? Hoe strak singel je aan?
Mijn merrie kan ook heel lelijk kijken als er wordt aangesingeld, als het zadel op haar rug komt reageert ze niet.
) waardoor net in voltes en dergelijke het zadel lichtelijk schuift, zodra ik dit merk singel ik meestal 1 gaatje meer aan. 
Cassidy schreef:Als je er een kleiner boom in hebt laten zetten vanwege gewichtsverlies en het paard weer op gewicht is, is de boom nadien ook aangepast?
Heb je al een keer een Osteopaat naar de rug laten kijken?

ubertha schreef:Cassidy schreef:Hangen is iig wel goed, krukje is beter.
Hmmm....Hangen lijkt mij niet echt goed,het paard komt dan in verzet,hetzij tegen het zadel of het vastzetten zelf.
.