Onrustig tijdens poetsen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toogfilosoof

Onrustig tijdens poetsen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:36

Hallo.

Mijn pony is nogal onrustig tijdens het poetsen.Ze loopt dan te draaien en ze staat nooit helemaal stil.Ik blijf dan wel doorpoetsen als ze draait maar ze luistert niet als je er iets van zegt.Bijv. "Nu stil!'' Dan staat ze 2 sec. stil en gaat ze weer draaien.Wat moet ik doen?

Denise

Re: Onrustig tijdens poetsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:38

Lavien schreef:
Hallo.

Mijn pony is nogal onrustig tijdens het poetsen.Ze loopt dan te draaien en ze staat nooit helemaal stil.Ik blijf dan wel doorpoetsen als ze draait maar ze luistert niet als je er iets van zegt.Bijv. "Nu stil!'' Dan staat ze 2 sec. stil en gaat ze weer draaien.Wat moet ik doen?

Misschien laten eten tijden shet poetsen, of haar ergens anders mee vermaken? Vind het pers. zelf ook niet leuk om zo lang stil te staan Tong uitsteken

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:38

Hoe oud is je pony en hoelang heb je haar al..
Misschien kan je eens proberen je andere hand ook op haar lichaam te leggen als je haar poetst.. Veel paarden worden daar ook rustiger van..

edit: Het is ook belangrijk dat je zelf rustig blijft als je je pony poetst..

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:19

Het poetsen afwisselen met aaien en knuffelen. Belonen als ze een tijdje stil staat. Tegen haar praten en vooral rustig blijven.

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 08:58

ik heb zelf ook zn pony die precies hetzelfde doet! Clown trek me der niet zoveel van aan en als ze gaat draaien loop ik gewoon met haar mee. als ze ff stil staat ze ik gewoon dat ze heel braaf is Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:23

gewoon negeren. je moet met dat draaien wel oppassen dat ze niet over je heen gaat lopen. dat mag ze namelijk absoluut niet. ze komt dan in jou ruimte en daar hoort ze niet te komen, dus dan mag je haar best even op haar plaats zetten.
en ja. voor de rest negeren, belonen als ze netjes stil staat.