Mag een veulen peesbeschermers om?
Ik heb dit wel eens gezien bij mensen, ben erg benieuwd of dat nou wel mag!

Als het hier niet goed staat, sorry
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bromfiets schreef:Ik vind het ook maar een vreemd idee... Het is allemaal nog zo wankel, ze moeten eerst maar eens met eigen benen leren lopen. Als een veulen zich al dusdanig aantikt zou ik er eerder een DA of hoefsmid bij laten komen, dan peesjes omdoen.
cissy schreef:misschien weten die mensen die dat doen niet eens dat het niet wenselijk/normaal gebruik is bij een veulen, misschien willen ze wel 'meedoen' met alle andere mensen om hun heen?
Zal niet de eerste keer zijn dat iemand iets doet omdat iedereen om hem heen dat doet, zoals elke dag met een ander setje rijden bijv...(en dan vervolgens met verkeerd omgelegde bandages rijden elke dag)
je zou het eens kunnen vragen aan de eigenaar van het veulen waarom ze peesbeschermers gebruiken?

Happy_Liz schreef:naast mijn paard staat een jaarling... Die heeft dekens op en peesbeschermers om in de wei.. de eigenaar vind het niet nodig om haar in de opfok te gooien. ik vind dit eigenlijk gewoon zielig

sjorsie schreef:geen idee waarom dat nodig zou zijn, net als dekens op die leeftijd
Cassidy schreef:sjorsie schreef:geen idee waarom dat nodig zou zijn, net als dekens op die leeftijd
Dekens kan ik nog eerder inkomen. Als je paard ziek is, of per ongeluk te vroeg/te laat in het jaar geboren wordt.
merrieveulen schreef:overigens herinner ik me ineens dat mijn jaarling op transport wel vierkant bandages omhad...