Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cheffie schreef:Ja, maar hij is het dus helemaal niet gewend..
Hij heeft geen schuilstal op de wei en dat mag ook niet van de gemeente.
Lous schreef:Cheffie schreef:Ja, maar hij is het dus helemaal niet gewend..
Hij heeft geen schuilstal op de wei en dat mag ook niet van de gemeente.
Dan is het niet handig, en zou ik het ook afraden. Okee haflingers kunnen een heleboel hebben, maar als ze het niet gewent zijn kan het verkeert gaan. Zoiets moet je langzaam opbouwen. Daarnaast gaan mensen ook zeuren en heb je snel de DB op je dak als mensen een pony zonder stalletje in een kletsnatte wei zien staan. Daarnaast is het ook niet goed voor de hoeven als die de hele tijd nat zijn.
biancanij schreef:Als hij uit de wind kan staan en droog kan het wel. Maar als dat dus niet zo is wat ik hieruit begrijp dan zou ik het niet doen. Maar mag je niet tijdelijk er een container neerzetten. Of een oude trailer zie je bij sommige mensen ook wel. Inprincipe moet hij er best tegen kunnen. Maar als het nou heel nat weer word en hij altijd nat staat is niet echt gezond. Tegen de kou kunnen ze wel dat is geen probleem.
assiejlover schreef:Misschien dit jaar rustig er aan laten wennen, eerst op het laatst gewoon overdag buiten houden en 's nachts nog op stal, en volgend jaar zo opbouwen dat hij winters ook altjid buiten kan staan, en anders dekentje op
kasparonda schreef:Ik vind dat als een paard dag en nacht buiten staat in de winter dat er een schuilplek is.
Denk eens aan onze natte winters, ik weet zeker dat er veel paarden dan toch gebruik maken van zo'n stal of schuilplek.
Trouwens een container mag je overal plaatsen.
Groetjes kim
kasparonda schreef:Ik vind dat als een paard dag en nacht buiten staat in de winter dat er een schuilplek is.
Denk eens aan onze natte winters, ik weet zeker dat er veel paarden dan toch gebruik maken van zo'n stal of schuilplek.
Trouwens een container mag je overal plaatsen.
Groetjes kim
Een haflinger maakt normaal gesproken een prima wintervacht aan, en die vacht is ook waterdicht, dus regen kan geen kwaad.
Je kunt wat biotine of Kerabol bijvoeren, voor extra stevige hoeven. En voor het buitenrijden kun je best hoefschoenen nemen, er zijn een aantal topics daarover, moet je maar even de zoekfunctie gebruiken, en veel mensen zijn toch heel blij met hun hoefschoenen. Als mijn paard gevoelig zou lopen zou ik ze ook nemen